Nakręcił Pan film Jutro, poświęcony rosyjskiej grupie artystycznej Wojna. Podobno już po skończeniu filmu doszło między wami do kłótni…
![](https://krytykapolityczna.pl/wp-content/uploads/2015/10/KP-sharing-image-black-840x440.jpg)
Nakręcił Pan film Jutro, poświęcony rosyjskiej grupie artystycznej Wojna. Podobno już po skończeniu filmu doszło między wami do kłótni…
Żaden prezydent – nawet bardziej czarny, kobiecy, meksykański czy
portorykański – już lepszy nie będzie. Liczcie na siebie i bądźcie razem – pisze Ted Rall w książce The Book of Obama. Recenzja Barbary Szelewy.
Nakręcić film oczami dziecka jest już dużą sztuką, pokazanie zaś dziecięcej wyobraźni i wrażliwości na kinowym ekranie wydaje się zadaniem niemal niemożliwym.
Największym odkryciem tegorocznych Nowych Horyzontów są dla mnie na razie dokumenty Ulricha Seidla.
Większość Pana filmów pokazywanych jak dotąd na festiwalu Nowe Horyzonty przedstawia statyczne ujęcia krajobrazów – naturalnych (13 jezior) i przemysłowych (Ruhr).
Długi powrót do domu okazuje się zabójczą przejażdżką w okolice znane z dzieciństwa. Penelopa zaś spadkobierczynią miliardowej fortuny.
Klip Mai Miloš, mimo pełnej widowni i nadziei rozbudzonych bardzo zachęcającym opisem w festiwalowym katalogu, okazał się przewidywalny i do bólu sztampowy, a jego potencjał krytyczny jest
Prawo do zdrowia pojawiło się już w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Jonathan Wolff w książce The Human Right to Health przekonuje, że traktowanie zdrowia jak innych praw obywatelskich jest dla wielu krajów jedyną szansą na poprawę stanu opieki zdrowotnej. Recenzja Barbary Szelewy.
Pierwszy dzień XII Festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty zacząłem od Położenia Thomasa Heise.
Aby doprowadzić warszawskiego melomana do kompleksu postkolonialnego, nie potrzeba Monachium. Wystarczy Dobroń, Łowicz lub Mińsk Mazowiecki. Marcin Zaród (Klub KP w Łodzi) polemizuje z felietonem Michała Zadary.
O wydarzeniach zakończonego 7. Berlin Biennale opowiada kurator Artur Żmijewski w rozmowie z Igorem Stokfiszewskim na łamach tygodnika "Przekrój". Zapraszamy do lektury serwisu 7. Berlin Biennale i tematycznego 30. numeru pisma KP. Zobacz też: wideodokumentacje autorstwa Rafała Żwirka i Jacka Taszakowskiego.
„Miłość” to chyba ostatnie słowo, jakie kojarzy się z twórczością Michaela Haneke.