„Zaślepiona” Katarzyny Klimkiewicz ma w sobie to, czego brakuje innym filmom polskich reżyserów – czyli prawdziwy świat.
Miejsce po getcie
Zbudowaliśmy coś na zgliszczach, warto wiedzieć, jakie były fundamenty. Anna Maziuk o projekcie Elżbiety Janickiej i Wojciecha Wilczyka „Inne miasto”.
Wiśniewska: Samotni za kamerą
Nie o to chodzi, żeby zabawnie obśmiać złe filmy pokazane w Koszalinie. Ważniejsze są pytania – o system pracy nad filmem, o rolę w nim jednostki i zespołu.
Pawłowski: Requiem dla robotnika
Spektakl Teatru Ósmego Dnia o Zakładach im. Cegielskiego to głos w obronie robotniczej wspólnoty, którą zniszczył wolny rynek i reformy lat 90.
Dunin: Pociąg do kryminału
Nosi spodnie i męskie imię Mike. Ze swoim nie całkiem udanym kolejnym partnerem mieszka tam, gdzie czynsz jest niski, ale co noc budzi ją pociąg.
Kanye, drugi po Jezusie?
Wygląda na to, że Kanye nadal jest palantem. Bardzo utalentowanym, ale palantem. O najnowszej płycie Kanyego Westa zatytułowanej „Yeezus” pisze Jakub Bożek.
List otwarty aktorów Teatru Dramatycznego
Od początku pomysł oddania Panu Tadeuszowi Słobodziankowi trzech stołecznych teatrów i sposób powołania go na funkcję dyrektora budził kontrowersje.
Overbeek: Lękajcie się
Fragment książki o pedofilii w polskim Kościele. Dziś o godz. 18.00 w redakcji Krytyki Politycznej spotkanie z autorem.
Gdula: Ani składzik, ani świątynia
Puszczajcie książki w obieg – to nie myśliwskie trofea! Maciej Gdula o domowych księgozbiorach.
Ich dobranocki
Czerkawski, Drath, Gill-Piątek, Majmurek, Mikurda, Stawiszyński, Szybowicz, Wiśniewska i Żurawiecki opowiadają, co oglądali w dzieciństwie i dlaczego dalej to pamiętają.
Sturis: Grecja. Gorzkie pomarańcze
Widzę setki osób w maskach gazowych, maseczkach chirurgicznych lub maskach do nurkowania. Policjanci wystrzelili kolejne pociski z gazem.
Kapela: Andrzej Wajda i hipsterzy
U Wajdy nienawiść do hipsterstwa jest silna. Ani w „Polowaniu na muchy”, ani we „Wszystko na sprzedaż” nie sposób znaleźć pozytywnego bohatera.