I Schulz, i Miłosz w tym, co peryferyjne, szukają tego, co uniwersalne. Dziś o 18.00 premiera książki „Schulz. Przewodnik Krytyki Politycznej”.
Szczerek: Próbujemy zmusić świat, by nas pokochał
Lubimy historie alternatywne, bo chcemy sobie zrobić dobrze. Mnie one kręcą, bo też jestem wąsaczem.
Tazbir: Krótki kurs historii arian
Wokół ich radykalizmu narosło wiele mitów, w tym ten o paradowaniu z drewnianymi szablami na sejmach.
Wolf: Blues waginy
W tekstach bluesów kobiety nie są prześladowane z powodu swoich wagin, one je kochają i świadomie korzystają ze swojej seksualności.
Dunin: Z brzucha wieloryba
„Dostatek” to prawdziwa gratka, albo nawet więcej – rarytas. Wciągający, świetnie napisany, inteligentny.
GTA, czyli szyderstwo z Ameryki
GTA to gra na wskroś amerykańska i – paradoksalnie – antyamerykańska jednocześnie.
Memorandum w sprawie Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Żeby wyjść z czytelniczej zapaści, potrzeba systemowych decyzji.
Stawiszyński: King wraca do hotelu Panorama
Stephen King nie miał w zwyczaju pisać sequeli. Dlatego „Doktor Sen” od samego początku zapowiadał się na przedsięwzięcie ryzykowne.
Warkocki: Przypowieść o dobrym i złym geju
„W imię…” to film nie tyle o księdzu geju, co o dwóch gejach. Więcej – o dobrym geju, prawie aniele, i złym geju, niemal szatanie.
Stokfiszewski: Sztuka jest działaniem wspólnym
Nie przemawia do mnie specjalnie sztuka, która nie jest interakcyjna. Nie percypuję jej, nudzi mnie, odklejam się od niej, nie mam do niej kodu dostępu.
Michnik: Zagraj to jeszcze 839 razy, Sam
We wrześniu 1963 odbyła się światowa prapremiera pełnej wersji „Vexations” Erika Satie. Sztafeta pianistów grała utwór przez 18 godzin i 40 minut.
Sontag: Jak świadomość związana jest z ciałem
Czy można siłą rozumu zapanować nad tym, czego się doświadcza? A może jedno doświadczenie może być tylko wyparte przez inne? Fragment dzienników Susan Sontag.