Fragment rozmowy z książki „Niepokorni”.

Fragment rozmowy z książki „Niepokorni”.
Od lat główna nagroda wędrowała do mniej znanych twórców, którzy dopiero pukają do światowej ligi.
Budząc nas dziś rano, tata mówi, że niżsi rangą żołnierze z sił powietrznych przeprowadzili zamach stanu. Cały dzień siedzimy w domu.
17 lutego w Zachęcie w Warszawie podpisane zostało „Porozumienie w sprawie minimalnych wynagrodzeń dla artystów i artystek”.
Muzyka wydawana przez Lubomira Grzelaka jest jak transmisja z alternatywnego świata.
Yael Bartana pokazuje w „Inferno”, jak bardzo religijne imaginarium uwikłane bywa w popkulturowe triki i scenariusze.
Berlin. Rok 2011. Na pustym placyku budzi się Adolf Hitler. Ostatnie, co zapamiętał, to to, że zasypiał w towarzystwie Evy Braun.
Za promocję czytelnictwa odpowiedzialni jesteśmy my wszyscy, którzy czytamy – piszą Anna Dziewit-Meller, Remigiusz Grzela, Joanna Laprus-Mikulska, Grażyna Plebanek, Katarzyna Tubylewicz.
Żaden polski festiwal nie ma możliwości, by połączyć celebrację rodzimej branży z tak szerokim otwarciem na świat, ale Berlin może być wzorem.
Podpisanie dokumentu to wstęp do uregulowania sytuacji socjalnej pracowników sztuki.
„Boyhood” Richarda Linklatera to wielki film. Innego Złotego Niedźwiedzia w tym roku nie widzę.
W nowym „Robocopie” nie brakuje rozwiązań ciekawych, a film zdradza krytyczne inspiracje. Ale najwięcej dowiadujemy się z niego o samym przemyśle filmowym.