Czarny lokaj przetarł drogę czarnemu prezydentowi, teraz w kwestii rasowej w USA wszystko jest już w porządku – zdaje się sądzić reżyser „Kamerdynera”.
Bożek: Lekcje cesarzowej
Na nowym albumie Beyoncé deklaruje się jako feministka i mówi o życiowych lekcjach. To fantastyczna płyta, ale dobrych rad poszukałbym gdzie indziej.
Nieperfekcyjne panie domu
Główne bohaterki „Gotowych na wszystko” uosabiają cztery typy telewizyjnej kobiecości.
Reynolds: Zrób to sam i wydaj to sam
„Zanim się obejrzałem, prowadziłem wytwórnię płytową – samotnie i z domu, ale mimo to była to wytwórnia płytowa”.
Dunin: Lajki 2013. Zwierzęta, feministki i bieda
Nie traktując tego nazbyt poważnie, zobaczmy, co też czytelnicy w tym roku wybierali/lajkowali.
Wiśniewska: Amerykański sen kapitana Phillipsa
Piraci są źli, bo napadają Toma Hanksa. Amerykanie są dobrzy, bo idą mu na ratunek. Oto morał „Kapitana Phillipsa”
Hobsbawm: Zmęczeni ludzie, sprawne maszyny
Ani nowe ustawy, ani społeczny opór nie powstrzymały postępującej rewolucji przemysłowej. Fragment „Wieku rewolucji. 1789-1848” Erica Hobsbawma.
Obirek: Jezus stał się metaforą
Dzisiaj już tylko nieliczni traktują Nowy Testament jak zapis taśmy wideo.
50 tysięcy funtów za rybę bez frytek
Przecież to nie sztuka! W najlepszym razie coś nieludzkiego! A w ogóle, ile toto kosztowało?
Majmurek: Wszyscy chcemy wierzyć w świętego Mikołaja
Dlaczego kino tak ukochało Boże Narodzenie?
Szpakowska: Sprawa taterników wynikła z braku przezorności
Fragment książki „Szpakowska. Outsiderka”.
Filiciak: O telewizji, która chwali się, że nie jest telewizją
W „The Wire” kluczowe są nie pojedyncze postacie, ale instytucje i systemowe uwarunkowania.