Zastanawiając się, czemu jej nie ma, myślę o tradycjach, mentalności – ale też o pieniądzach.
Krawczyk: Dziennikarz w (anty)imigracyjnym systemie
Stefano Liberti nie redukuje imigranckiego dramatu do scen z ośrodka na Lampedusie.
Czasem warto się trochę ubrudzić
„Liebestod” to piękna płyta i piękny przykład uwodzicielskiego ruin porn – pod tą etykietą funkcjonowały zdjęcia z opuszczonych osiedli Detroit.
Alkoholowe Safari
Jakub Majmurek nie ma racji, gdy stwierdza, że nowy film Smarzowskiego „nie romantyzuje picia”. Przeciwnie, to barokowy przepych brudu i wymiotów.
Oscary 2014. Kto wygra, a kogo pominięto?
„Zniewolony” i „Grawitacja” czy może „Labirynt” i „Wielkie piękno”?
Gawin: Wielki zwrot lewicy zablokował normalną politykę po 1989
Rozmowa z Dariuszem Gawinem.
Žižek: „The Wire” jako prawda kapitalizmu
„The Wire” to grecka tragedia o amerykańskiej podklasie wykluczonych, o Ameryce, która została w tyle.
Każdy wie, tylko nikt nie rozumie
Zapis w biuletynie kroniki łódzkiego getta z 1942: „Pierwsze dwadzieścia dni września piękne i słoneczne, tylko parę przelotnych opadów”.
Dunin: Test Huellego
Wzruszają Cię „mitologie miejsca”? A szczególnie Gdańska, jako miejsca spotkania wielu kultur zgodnie współżyjących i wytwarzających piękną różnorodność?
Majmurek: Delirium i wymioty
Na szczęście „Pod mocnym aniołem” Wojciecha Smarzowskiego nie jest kolejnym filmem romantyzującym picie.
Munro w Polsce nie miałaby szans
Polskie „literackie ksenofobie”, które tak celnie nazwała i opisała Kaja Malanowska, paraliżują polski rynek – autorki i autorzy na łamach GW o Alice Munro i „wielkiej literaturze”.
Breillat: Wolę dobre porno od sentymentalnego melodramatu
Film to ucieleśnione spojrzenie. Moje – mówi Catherine Breillat.