Inga Iwasiów o przyczynach usunięcia jej z jury nagrody Gryfia.
Bożek: Rak, czyli historia chaosu
Historia onkologii jest historią falstartów, płonnych nadziei, niespełnionych ambicji.
Farocki: Kino polityczne zostało wygnane z telewizji
Ale internet niedługo pozbawi telewizję resztek jej monopolu.
Stokfiszewski: Chodźmy do CSW!
Na spotkanie dyrekcji CSW i jego załogi przybyć powinni nie tylko współpracownicy Zamku, ale także dziennikarze, urzędnicy, obywatele – strona społeczna.
Bożek: Dexter się zasiedział
Och, Dexter, a przecież na początku wszystko tak dobrze szło. Ale dlaczego to trwało tak długo? Czy naprawdę scenarzyści nie mogli cię wykończyć wcześniej?
Chmielewska: Plamy na batyście
„Nie każdy potrafi to zrozumieć, lecz honor jest wszystkim, co niektórzy mężczyźni mają na tym świecie”.
Bielik-Robson: Myśl postsekularna, czyli co się dzieje po śmierci Boga
Fragment książki „Deus Otiosus”.
Kaleta: Wojna i hijab
Każde spojrzenie w społeczeństwo islamskie za pośrednictwem obiektywów artystek jest nasycone autentycznością.
Domosławski: Wydawca nie czekał na werdykt sądu
Wydawca „Kapuściński non-fiction” złamał zasadę solidarności ze swoim długoletnim autorem. Oświadczenie Artura Domosławskiego.
Konarzewska: Ciało Adeli
W tym filmie ciało jest najważniejsze, przez ciało opowiadana jest miłość, bliskość i tęsknota. „Życie Adeli” jest filmem wybitnym.
Pracownicy warszawskiego CSW: Tu panuje patriarchat
Zapis konferencji prasowej pracowników Centrum Sztuki Współczesnej z NSZZ Solidarność.
Dunin: Łagodne postkolonialne safari
Tochman siebie i Wełnickiego stawia w opozycji do turystów zwiedzających biedne dzielnice, aby wrzucić fotkę na fejsa. My poznajemy ludzi, żyjemy blisko nich, angażujemy się – mówi.