Reprezentujący Polskę na Berlinale „Do serca Twego” to trochę paradoks: animacja o ciążącej, rzeczywistej, namacalnej przemocy miejsc i przestrzeni.
Homorodziny są równie nudne jak każda rodzina na świecie
Obowiązki, troski, radości są takie same.
Apel redakcji do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Redakcje ideowych czasopism społeczno-kulturalnych piszą wspólny list do MKiDN.
Romaszewscy: Pracowaliśmy przyziemnie i konstruktywnie
Fragment rozmowy z książki „Niepokorni”.
Majmurek: Niezaskakująca niespodzianka
Od lat główna nagroda wędrowała do mniej znanych twórców, którzy dopiero pukają do światowej ligi.
Wainaina: Kiedyś o tym miejscu napiszę
Budząc nas dziś rano, tata mówi, że niżsi rangą żołnierze z sił powietrznych przeprowadzili zamach stanu. Cały dzień siedzimy w domu.
Stokfiszewski: Koniec z niepłaceniem artystom
17 lutego w Zachęcie w Warszawie podpisane zostało „Porozumienie w sprawie minimalnych wynagrodzeń dla artystów i artystek”.
Bożek: Duszne techno, kasety z lateksu
Muzyka wydawana przez Lubomira Grzelaka jest jak transmisja z alternatywnego świata.
Majmurek: Berlinale w galerii
Yael Bartana pokazuje w „Inferno”, jak bardzo religijne imaginarium uwikłane bywa w popkulturowe triki i scenariusze.
Dunin: Wielki comeback Hitlera
Berlin. Rok 2011. Na pustym placyku budzi się Adolf Hitler. Ostatnie, co zapamiętał, to to, że zasypiał w towarzystwie Evy Braun.
Na czytelniczym dnie
Za promocję czytelnictwa odpowiedzialni jesteśmy my wszyscy, którzy czytamy – piszą Anna Dziewit-Meller, Remigiusz Grzela, Joanna Laprus-Mikulska, Grażyna Plebanek, Katarzyna Tubylewicz.
Majmurek: Berlin jako festiwal narodowy
Żaden polski festiwal nie ma możliwości, by połączyć celebrację rodzimej branży z tak szerokim otwarciem na świat, ale Berlin może być wzorem.