„Wielkie głowy przekazywały mi kiedyś, że czas przemówienia nie jest ujmom, mniejszom ani większom, bo dobra wypowiedź z tak zwanej głowy nie powinna być za długa”.
Włókna Judith Scott
Jest pierwszą artystką z zespołem Downa, której prace umieszczono w San Francisco w Museum of Modern Art.
MSN, czyli plastyka dla nowego mieszczaństwa
„Co widać” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej? Głównie warszawkę, ale też perspektywy otwarcia instytucji na nową, mieszczańską publiczność.
Bożek: To miał być tekst o upadłych muzycznych innowatorach
Ale GIRL, nowa płyta Pharrella, to znakomity pop, wysmakowany, miejscami cudownie głupkowaty.
Jankowicz, Olszewski: Podwójne życie pisarzy
Dyskusja o sytuacji materialnej polskich pisarek i pisarzy jest nieodzowna.
Bratysława nie jest mała
Visegrad Film Forum odbywa się dopiero od trzech lat. Już teraz widać, że może pomóc swoim uczestnikom w promowaniu talentów, doskonaleniu umiejętności i zdobywaniu partnerów.
Majmurek: Kim jest ten dziwny nieznajomy?
„Nieznajomy nad jeziorem” to film wizualnie odważniejszy niż „Nimfomanka”.
Sontag: Potrzebuję nowej krwi, strawy, inspiracji
Inspiracje po prostu się wyczerpują i przestają być użyteczne. Poddajemy się naturalnemu impulsowi, by się z nimi zmierzyć i spróbować nowych.
Dunin: To nie jest kraj dla przyzwoitych ludzi
Kiedy mówiąc, że to nie jest świat dla starych (staroświeckich) ludzi, szukamy ideału w przeszłości, łatwo popaść w konserwatywne narzekanie na nowoczesny świat.
Broniewski: Dość tej pseudofilozofii!
Spotęgowanie życia ludzkiego, które jest jedyną bezpośrednio nam daną rzeczywistością, winno być jedynym kryterium postępu. Fragment pamiętnika Broniewskiego.
Ben Jelloun: Lustra czasu
Jak chodzą ocalali? Ze spuszczoną głową, patrząc w ziemię, splatając ręce za plecami, po drodze ślepego trafu, aż ukaże się w dali słabo oświetlony dom?
Szybowicz: Autokompromitacja agresywnych luzaków
Nie rozmawiamy o pieniądzach, zwłaszcza zarabianych przez siebie.