Takie właśnie polskie kino chcę oglądać.
Sutowski: Nie tak się robi dobre produkcyjniaki, panie Lagercrantz
Za dużo w tej książce poprawności, nawet jak na szwedzkie standardy.
Ilu wójtów czyta? Kluzik-Rostkowska o bibliotekach szkolnych [rozmowa]
Zaczynam wielki remanent – mówi ministra edukacji.
Szybowicz: Mgła i uprzedzenie
Malanowska obrywa, bo kiedyś powiedziała kilka słów prawdy, a teraz, pisząc kryminał, wkroczyła w dziedzinę w Polsce symbolicznie zdominowaną przez mężczyzn.
Drapieżne syreny z Warszawy [Majmurek z Gdyni]
Dawno nie widziałem polskiego filmu, który byłby tak dynamiczny i zmysłowy jak „Córki dancingu”.
Krawczyk: Karbala, czyli za mały kawałek tortu
Po Karbali spodziewałem się wszystkiego, co najgorsze. Temat „wojny z terroryzmem” wydaje się w Polsce jednym z gorzej przerobionych rozdziałów …
We wspólnocie pisarzy [rozmowa Tubylewicz]
Mówi Gunnar Ardelius, pisarz i przewodniczący Szwedzkiego Związku Pisarzy i Tłumaczy.
Pietrzak: Muzeum Ahistorii Żydów Polskich
Historii nie ma tu za wiele. Jest za to mit. Albo „pamięć”.
Półksiężyce na piersiach
Zaczyna się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie rośnie. Czytelnia Krytyki Politycznej.
Sierakowski: Lekko nie będzie
Po obaleniu Fidela zwycięzcy będą się lubić 10 minut, a potem podzielą się na zwolenników partii Kuba w Ruinie i Kuba w Szkłobetonie.
Stola: Pochwały Polin górują nad zarzutami niczym Himalaje
Niektóre z pomysłów narobiłyby więcej szkody niż pożytku mówi dyrektor MHŻP.
Wiśniewska o filmie „Mur”: Klasowy mezalians
Czy za murem grodzonego osiedla czeka lepsze życie? Mariusz, bohater nowego filmu Dariusza Glazera, wierzy w to mocno.