Anka leżała w poprzek tapczanu, obok niej książka. Władek był przerażająco opanowany.
Teatr w PRL, PRL w teatrze
O książce Joanny Krakowskiej „PRL. Przedstawienia”.
Czyj jest teatr narodowy? [rozmowa z Oliverem Frljiciem]
Z Oliverem Frljiciem rozmawiają Marta Keil i Agata Adamiecka-Sitek.
„Jeszcze rok temu nie użyłbym słów twórczość i bezdomność w jednym zdaniu”
A większość ludzi nadal tak myśli.
Jak zrobić musical o głodzie na świecie [rozmowa]
Rozmowa z Janem Czaplińskim i Anetą Groszyńską, twórcami spektakli „Zapolska Superstar” i „Głód”.
Narysować emocje, chociaż koniec świata blisko
Nawet najbardziej realistyczne rysunki są w inny sposób umowne niż słowo drukowane.
Teatr bezkrytyczny czy bezradny?
Świata nie zmienimy, ale zawsze miło pośpiewać sobie z przyjaciółmi.
Wisłocka była kobietą
Wisłocka zapewne nie znała hasła „prywatne jest polityczne”, ale wprowadziła je w życie.
Gdzie się nie obrócić, dupa z tyłu. Polska lewica lat 70.
Od niesprawiedliwej krytyki jeszcze nikt nie umarł, ale…
W Wietnamie nazywano to „ostrą reakcją na otoczenie”
Większość Amerykanów wolała usłyszeć, że syn miał „ostrą reakcję na otoczenie”, niż że cierpi na nerwicę frontową.
Krwawa Luna i żydokomuna
Postać Julii Brystiger doskonale obsługuje polskie fobie i resentymenty.
Plamy krwi w HD
Wszyscy Amerykanie mogli zobaczyć na ekranie telewizora, jak pada postrzelony prezydent.