Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Opera 2.1. – spotkanie z autorami

Zapraszamy do Filharmonii Łódzkiej na spotkanie z Moniką Pasiecznik i Tomaszem Biernackim.

29 listopada, piątek, godz. 18.00, Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina, ul. Narutowicza 20/22, 90-135 Łódź

Zapraszamy do Filharmonii Łódzkiej na spotkanie z Moniką Pasiecznik i Tomaszem Biernackim autorami książki Opera 2.1. Eseje o operach współczesnych.

 O KSIĄŻCE

Kiedy myślimy dziś o operze, niejako samoczynnie narzuca się kontekst „po…” – po kryzysie tradycyjnej muzyki, po ogłoszonym wszem i wobec zmierzchu gatunku, ale też po burzliwych latach awangardy i kontestacji, po postmodernizmie. Czy można w ogóle jeszcze mówić o operze jako żywej sztuce?

Mamy na to pozytywną odpowiedź, propozycję pewnego spojrzenia – otóż istnieje życie poza kanonem tradycji. Jednocześnie potwierdzamy, że „zmierzch” opery istniał, bo czy da się dziś nadal pisać konwencjonalne spektakle z muzyką, oparte na prostych historyjkach, z motywami i tematami przypisanymi do postaci?

Ta książka to nasz gest performatywny, skreślający tę przebrzmiałą tradycję. Coś się skończyło i mamy coś nowego. Nie ma przecież zmierzchu, po którym nie przychodzi kiedyś świt…

 
O AUTORACH
Monika Pasiecznik – krytyczka muzyczna, redaktorka „Ruchu Muzycznego”, felietonistka „Odry”. Absolwentka filologii polskiej na UWR i teorii muzyki na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Publikowała w „Glissandzie”, „Neue Zeitschrift für Musik”, „MusikTexte”, „World New Music Magazine” i „dissonance”. Autorka monografii K. Stockhausena pt. Rytuał superformuły. Karlheinz Stockhausen: Licht. Die Sieben Tage der Woche (Wydawnictwo Krytyki Politycznej 2011).

 
Tomasz Biernacki – kompozytor, eseista, tłumacz i podróżnik. Studiował na Akademiach Muzycznych w Warszawie i Krakowie (u Bogusława Schaeffera). Publikował w „Ruchu Muzycznym”, „Glissandzie” i „Plurale” (Berlin).

Komentarze

Krytyka potrzebuje Twojego głosu. Dołącz do dyskusji. Komentarze mogą być moderowane.

Zaloguj się, aby skomentować
0 komentarzy
Komentarze w treści
Zobacz wszystkie