Twój koszyk jest obecnie pusty!
Teksty
Młodzi nauczyciele słyszą: „Jeśli wam tak źle, to zmieńcie pracę” [rozmowa z Magdaleną Kaszulanis]
I odchodzą z zawodu, póki jeszcze mogą się przekwalifikować. Rozmowa z Magdaleną Kaszulanis, rzeczniczką Związku Nauczycielstwa Polskiego.
Projekt widmo. Czy za pomocą tweeta można zatrzymać proces legislacyjny?
O projekcie nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i trybie prac nad nią z Sylwią Spurek, zastępczynią Rzecznika Praw Obywatelskich, rozmawia Jan Smoleński.
Strusia polityka, czyli co ustalono na szczycie klimatycznym
Czy COP24 to sukces? Częściowy – jego sekret tkwi niewielkich oczekiwaniach. Jak postrzegana była polska prezydencja na szczycie klimatycznym w Katowicach? Politycznie słaba i mało ambitna.
Ukryte koszta outsourcingu
Na przykładzie outsourcingu usług takich jak sprzątanie, pranie czy dostarczanie jedzenia w szpitalach widać, jakie są konsekwencje wdrażania idei „taniego państwa”.
Z czym do ludzi?! Polska oferta na COP24
Z czym polski rząd jedzie na COP24? Sprzeciw wobec obniżki emisji CO2 i przekonywanie o nieszkodliwym wykorzystaniu półproduktów spalania węgla. Brawo my!
Spurek: Nikt nie rodzi się przemocowcem
Wspólnym mianownikiem przemocy w rodzinie i przemocy seksualnej są władza i kontrola. Rozmowa z Sylwią Spurek.
Politycy chętnie przejmują hasła ruchów miejskich, ale ich nie realizują
Polityka miejska jest zakładnikiem sporu partyjnego. Dziś to wojna o ojczyznę – ratowanie albo przed zgnilizną lewacko-liberalną, albo przed katonacjonalizmem – a nie spór o miasto. Rozmowa z Lechem Merglerem z Kongresu Ruchów Miejskich.
Wowrzeczka: Miasto to wspólna odpowiedzialność
Rozmowa z Joanną Wowrzeczką, kandydatką na burmistrzynię Cieszyna.
Mapa pedofilii w Kościele może ochronić kolejne dziecko przed krzywdą
Bycie księdzem do doskonały zawód dla sprawców przemocy seksualnej, zwłaszcza wobec dzieci. Agata Diduszko-Zyglewska opowiada o mapie pedofilii w polskim Kościele katolickim.
Chaos w systemie edukacji. Rok drugi [rozmowa z Justyną Suchecką]
Lekcje do 17.30, przeładowany program, zbyt dużo prac domowych, odpływ uczniów do szkół niepublicznych, wzrost nierówności – czy to cała prawda o polskiej szkole 2018/2019?


