Na Haiti jest wioska, której czarni mieszkańcy nazywają się Polakami.
Sasnal o Tunezji: „Państwo Islamskie” nie wymyśliło nic nowego
Nie warto oceniać tunezyjskiej transformacji przez pryzmat zamachów.
Majmurek: Afera taśmowa po francusku
Że Sarkozy to megaloman, a Hollande gapa – wiedzieli wszyscy. Ale co nowego wynika z francuskiej afery podsłuchowej?
Majmurek: Szydło z Szekspira
Jarosław Kaczyński gra Leara czy Prospera?
Majmurek o nowym „Mad Maxie”: Feminizm albo barbarzyństwo
„Mad Max” nie tylko przedstawia obraz agonalnej cywilizacji – wyraża także bardzo współczesne pragnienie jej zmiany.
Frączak: Rozmowy rządu, związkowców i pracodawców to za mało
Dialog społeczny musi być szerszy.
Szabłowski: Erdoğan nie powiedział jeszcze ostatniego słowa [rozmowa]
Nie zdziwię się, jak za kilka lat uda mu się wprowadzić w Turcji system prezydencki.
Sidorenko: Rosyjskie społeczeństwo się dusi
Wiele organizacji utknęło w sądach, a inne zaczęły się bać.
Azerbejdżan, czyli korepetycje dla Putina [rozmowa]
Prezydentowi Alijewowi udało się faktycznie zniszczyć wszelką polityczną alternatywę.
Majmurek: Jak nie dać się „Wprost”, a ustąpić przed Stonogą, czyli frajerstwo Platformy
Bezformie to domyślny układ polskiej polityki.
Majmurek: Plaga nadmiaru
Jaki był tegoroczny Krakowski Festiwal Filmowy? Recenzuje Jakub Majmurek.
Majmurek: Gorsze nowoczesności
Nowoczesność na peryferiach, nawet wizualnie kusząca i budząca nostalgię, wciąż bywa pułapką.