Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎨 Sztuki wizualne

Dodaj do obserwowanychObserwujesz
Jana Shostak

Jana Shostak: Dlaczego krzyczę?

O godzinie 18.00 przez minutę Jana Shostak krzyczy pod budynkiem przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Staje w biało-czerwono-białej sukience na rogu Świętokrzyskiej i Jasnej w Warszawie i krzyczy.

Marta boska (nie tylko) od memów

Czy Maryja chodziłaby na protesty? Po co nam dziewczyńskość? Czemu Polkom jest coraz mniej do śmiechu? O tym rozmawiamy z Martą Frej.

ObserwujObserwujesz
Warszawski Trójkąt Zagłady Artur Żmiewski

Upamiętnianie Zagłady jest łatwe – oddziela nas od Zagłady

Paradoks Zagłady w Warszawie polega na tym, że na powierzchni niczego nie widać, nie ma żadnych śladów. Zostały tylko budynki, którym przygląda się książka „Warszawski trójkąt Zagłady”. Rozmowa z Jackiem Leociakiem, Zofią Waślicką-Żmijewską i Arturem Żmijewskim.

ObserwujObserwujesz

Katastrofa NFT, czyli jak sprzedać mem za milion dolarów

„Everydays” to plik JPG, który każdy może sobie wygooglować i skopiować. 11 marca został kupiony za 69 milionów dolarów.

„To był jej dom” [KOMIKS]

Wykrzyczmy sprawiedliwość dla Joli Brzeskiej. Rysuje Kasia Babis.

Huczne otwarcie Jasnej 10, warszawskiej Świetlicy Krytyki Politycznej, jeszcze się odbędzie

W roku 2020 na Jasnej 10 działo się naprawdę wiele: mikrozamówienia, prace z Programu Solidarnościowego, dyskusje, warsztaty, a nawet kilka koncertów. Ten rok również zapowiada się intensywnie. Zobaczymy się, on- czy offline.

ObserwujObserwujesz
Fot. Molie Sivaram/Unsplash. Edycja KP.

Czym się (kulturalnie) znieczulaliśmy w 2020 roku

Kultura jako ucieczka czy może stymulacja? Przedstawiamy subiektywne kulturalne podsumowanie pandemicznego roku przygotowane przez zespół KP.

Obalony pomnik handlarza niewolnikami zachowa ślady farby, którą został oblany

Konserwacja znalazła się na celowniku ruchów zmiany społecznej. I słusznie – ze wszystkich obszarów związanych z kulturą materialną konserwacja jest prawdopodobnie najbardziej scjentystyczna, biała i wypełniona klasą średnią.

Fudala Sielewicz Warszawa w Budowie

Byłoby fatalnie, gdybyśmy w wyniku pandemii odrzucili zdobycze miasta

Nie rysujmy obrazów w rodzaju „Londyn w pandemii opustoszał, więc miasta są niepotrzebne”, bo ucieczka z miast wiosną miała bardzo klasowy charakter. Rozmowa o tegorocznej edycji festiwalu Warszawa w Budowie.

ObserwujObserwujesz
Fot. Karolina Ćwik

Stypendium Pamięci Konrada Pustoły dla Karoliny Ćwik i Leny Dobrowolskiej

Zwróciliśmy w tym roku uwagę na makro- i mikroopowieści o człowieku i kryzysie.

Wczytywanie...