Twój koszyk jest obecnie pusty!
Internet
Obywatelki, obywatele! Mamy problem z big data
Sednem biznesu big data jest handel naszym życiem, kontaktami, przyzwyczajeniami i działaniami. Rzadko kiedy jesteśmy jednak podmiotem w tej grze – pisze Jędrzej Niklas.
Jak komentarze pod artykułami rozwalają sferę publiczną i nasze mózgi
Sekcja komentarzy pod artykułami w mediach cyfrowych to ZŁO. Wyjaśnia Marcin Napiórkowski.
Cambridge Analytica, Hello Kitty i władcy świata
W głównonurtowej dyskusji medialnej Cambridge Analytica prezentowana jest jako firma bez precedensu, jakby wczoraj spadła z nieba.
Dlaczego kapitalizm jest tak cholernie atrakcyjny?
Jeśli ktoś jeszcze tego nie rozumie, powinien obejrzeć serial „Halt and Catch Fire”.
Dlaczego ludzie rozmawiają z parówkami?
Jak komunikacja w mediach społecznościowych nie wychodzi markom, naukowcom i politykom.
Nye: Czas napisać Konwencję Genewską dla internetu
Rząd chiński na serii zjazdów wezwał do uznania prawa suwerennych państw do kontrolowania internetu na swoim terytorium. A co, jeśli… ma rację?
Kiedy walka z fake news przeistacza się w cenzurę
Autokraci coraz częściej używają oskarżenia o szerzenie fake news, żeby zdyskredytować rzetelne dziennikarstwo.
Co zostało z WikiLeaks?
Czy Julian Assange spędzi resztę życia w londyńskiej ambasadzie Ekwadoru? A może ucieknie? Dawid Krawczyk rozmawia z producentem filmu o założycielu WikiLeaks.
Policja przyjechała na niemieckiego Facebooka
Czyli prawa są dla ofiar, nie dla trolli. Nienawistne i kłamliwe wpisy muszą być zduszone w zarodku – pisze Alexandra Borchardt.
Wyborca zaczadzony fake newsami jest zagrożeniem dla demokracji
Czy da się zakazać fake newsów?




