Twój koszyk jest obecnie pusty!
Internet
Co myślimy, gdzie kupujemy, kogo kochamy. Dane osobowe to nowa ropa kapitalizmu
Przy eksploatacji surowców naturalnych najpierw generuje się zyski, a konsekwencje polityczne i społeczne zostawia na później. Podobnie jest z eksloatacją danych – pisze Piotr Szostak.
Zdaniem YouTube’a „Przy Kawie o Sprawie” naprawdę zachęca do bicia mężczyzn. Serio?!
Jak algorytmy dały się nabrać na prawicowy trolling i dlaczego to dobra wiadomość.
Obywatelki, obywatele! Mamy problem z big data
Sednem biznesu big data jest handel naszym życiem, kontaktami, przyzwyczajeniami i działaniami. Rzadko kiedy jesteśmy jednak podmiotem w tej grze – pisze Jędrzej Niklas.
Jak komentarze pod artykułami rozwalają sferę publiczną i nasze mózgi
Sekcja komentarzy pod artykułami w mediach cyfrowych to ZŁO. Wyjaśnia Marcin Napiórkowski.
Cambridge Analytica, Hello Kitty i władcy świata
W głównonurtowej dyskusji medialnej Cambridge Analytica prezentowana jest jako firma bez precedensu, jakby wczoraj spadła z nieba.
Dlaczego kapitalizm jest tak cholernie atrakcyjny?
Jeśli ktoś jeszcze tego nie rozumie, powinien obejrzeć serial „Halt and Catch Fire”.
Dlaczego ludzie rozmawiają z parówkami?
Jak komunikacja w mediach społecznościowych nie wychodzi markom, naukowcom i politykom.
Nye: Czas napisać Konwencję Genewską dla internetu
Rząd chiński na serii zjazdów wezwał do uznania prawa suwerennych państw do kontrolowania internetu na swoim terytorium. A co, jeśli… ma rację?
Kiedy walka z fake news przeistacza się w cenzurę
Autokraci coraz częściej używają oskarżenia o szerzenie fake news, żeby zdyskredytować rzetelne dziennikarstwo.
Co zostało z WikiLeaks?
Czy Julian Assange spędzi resztę życia w londyńskiej ambasadzie Ekwadoru? A może ucieknie? Dawid Krawczyk rozmawia z producentem filmu o założycielu WikiLeaks.





