Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎞️ Film

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.

Hrapkowicz: Amerykańskie paradoksy

American Dream rozsypuje się na naszych oczach i amerykańscy filmowcy to dostrzegają. Relacja z American Film Festival.

Majmurek: Dwie Ukrainy

Czy „Plemię” Mirosława Słaboszpickiego to cyniczne spełnienie zapotrzebowania na „poradziecki temat” na Zachodzie?

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Totart, czyli antynomie wolności

Reżyser dokumentu o Totarcie nie stara się tworzyć nostalgicznej opowieści o tym, jak to Totart razem z Papieżem, Reaganem i Lechem Wałęsą „obalił komunizm”.

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Bez obciętego ucha w trawie [recenzja]

„Zaginiona dziewczyna” to jeden z najbardziej przenikliwych portretów Ameryki w kryzysie.

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Nie tylko czarne wdowy [recenzja]

Amy z „Zaginionej dziewczyny” Davida Finchera jest „złą kobietą”, ale zupełnie nie w typie znanym z patriarchalnych, tradycyjnych narracji.

ObserwujObserwujesz

LaBruce: Porno to nuda dla mieszczan

Film jako masturbacja ego? Jestem naprawdę za stary, żeby mnie to miało jeszcze podniecać. 

Majmurek: Raport Macierewicza na ekranie

Mimo kilku świetnych motywów „Służby specjalne” Vegi nie będą nowymi „Psami”.

ObserwujObserwujesz

Białoszewski w Muzeum Powstania Warszawskiego

Czemu „Miasto 44” mnie nie ujęło?

ObserwujObserwujesz

Majmurek: Eastern współczesny

Mimo wszelkich lokalnych specyfik walka wszędzie toczy się o to samo: dostęp do godnego życia, sprawiedliwość, wolność od ucisku.

ObserwujObserwujesz

Komasa: Wiedziałem, że jak spieprzę, to nikt młody filmu z wielkim budżetem już nie nakręci

Rozmowa z reżyserem „Miasta ’44”.

ObserwujObserwujesz
Wczytywanie...