Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎞️ Film

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.

Siła z klęski [Majmurek z Berlinale]

„Przyszłość” i „Komuna” to cała galeria przegranych postaci. Ale ich biografie i tak się bronią.

ObserwujObserwujesz

Andrzej Żuławski – po dzikiej stronie wyobraźni

Zmarł Andrzej Żuławski. Reżysera przypomina Jakub Majmurek.

ObserwujObserwujesz

David Bowie: wampir, ufoludek i czarodziej

Aktorskie wybory Bowiego ukazują relację między tym, co charakterystyczne dla jego muzyki, a tym, co pokazywał w kinie.

Krwawy slapstick Tarantino [recenzja Majmurka]

W „Nienawistnej ósemce” przemoc nie daje się uzasadnić żadną „sprawą”.

ObserwujObserwujesz

Usłyszeć Janis

W piątek 22 stycznia do polskich kin trafia film „Janis” w reżyserii Amy Berg.

Jak partia Orbána ukarała znienawidzone środowisko filmowe

Rządy Fideszu w kinie to połączenie dwóch form cenzury – politycznej i rynkowej.

ObserwujObserwujesz

Gwiezdne wojny 7: Nic nowego pod żadnym ze słońc [Majmurek]

I co z tego? Siła gwiezdnej sagi jest tak wielka, że ten film i tak działa.

ObserwujObserwujesz

Koszałka: Perwersyjnie wchodzę w zło

„Czerwony pająk” od dzisiaj w kinach.

ObserwujObserwujesz

Awangardowe kino moralnego niepokoju [rozmowa]

O filmie „Performer”, który właśnie wszedł do kin, opowiadają Oskar Dawicki i Łukasz Ronduda.

ObserwujObserwujesz

Cyfrowa rewolucja i jej ofiary

Czy „Mr. Robot” mówi coś o naszej rzeczywistości, czy jest tylko mroczniejszą wersją hakerskich fantazji lat dziewięćdziesiątych?

Wczytywanie...