Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎞️ Film

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

„Kino jest najbardziej perwersyjną ze sztuk – nie daje ci tego, czego pożądasz, ale mówi, jak pożądać” – Slavoj Žižek.

Spóźniony „Kler”

Dlaczego księża pedofile mogą latami pozostawać bezkarni? Odpowiedź, której udziela reżyser, jest prosta i dość oczywista – chroni ich instytucja.

ekipa-filmowa

Kobiety w Polsce robią mniej niż jedną szóstą filmów pełnometrażowych

Stanowimy ponad połowę społeczeństwa i większą część widzów w kinie, ale nadal my, kobiety, robimy mniej niż jedną szóstą filmów, które mają szanse trafić do szerokiej widowni.

ObserwujObserwujesz
marcin-dorocinski-303-bitwa-o-anglie

Dywizjon 303 razy dwa, czyli tęsknota za polską „Listą Schindlera”

Znamy te wszystkie pomysły, żeby robić superprodukcje na miarę „Listy Schindlera”, dzięki którym świat się dowie, jak dzielni byli Polacy.

ObserwujObserwujesz

Niedługo skończy się lato. Nowy film Sieriebriennikowa

Nadzieja, młodzieńcza swoboda i otwartość na świat kontrastują z radzieckimi kuchniami, komunałkami i ponurymi pasażerami elektryczek. Do kin weszło „Lato” Kiriłła Sieriebriennikowa.

film

Fair filmmaking

Młodzież faworyzowana z kamerą u defaworyzowanej, czyli o odpowiedzialności w pracy z bohaterem w filmie dokumentalnym.

mary-shelley-film

Kto się boi Mary Shelley?

Co się udało, a co rozczarowuje w filmie „Mary Shelley” w reżyserii Haify al-Mansour?

ania-gutowska
Anglistka, badaczka adaptacji filmowych literatury
Marta Konarzewska. Fot. Agata Kubis

„Ja, Maria Komornicka, mianuję się Piotrem”?

Genialna poetka, modernizm, secesja, sanacja. Dekadencka Warszawa, namiętność, obłęd. Marta Konarzewska w rozmowie z Krzysztofem Tomasikiem opowiada o scenariuszu filmu „Włast”.

donald-glover-atlanta

Czarni udają czarnych

Wolny rynek jako współczesne niewolnictwo? Dokładnie tak. Emilia Konwerska o serialu „Atlanta”.

Kira Muratowa

Od 14 maja trwa strajk głodowy ukraińskiego reżysera Olega Sencowa. W 24. dniu jego strajku zmarła ukraińska reżyserka Kira Muratowa.

thelma

Wiedźmy

Żeby się wyzwolić, Thelma będzie musiała zabić ojca i uzdrowić matkę. Nieważne, czy naprawdę, czy tylko symbolicznie. Kinga Dunin ogląda „Thelmę” Joachima Triera i czyta „Vivian” Christiny Hesselholdt.

Wczytywanie...