Astrofizyk przy tablicy
O tym, że szkoła powinna kształcić innowacyjność, krytyczne myślenie i współpracę, piszą już prawie wszyscy. Szkoda, że często są to niewiele znaczące ogólniki.
Kto czego uczy i w jakim celu?
O tym, że szkoła powinna kształcić innowacyjność, krytyczne myślenie i współpracę, piszą już prawie wszyscy. Szkoda, że często są to niewiele znaczące ogólniki.
Polska szkoła przekazuje ideologię, która państwu wydaje się korzystna. Obojętność uczniów na nią to zdrowa reakcja obronna.
Pod koniec stycznia kolumbijska Ministra Sprawiedliwości przedstawiła propozycję dekryminalizacji posiadania niewielkich ilości narkotyków syntetycznych. Jakie ilości są niewielkie? Chodzi o 200 miligramów lub 3 tabletki pochodnych amfetaminy.
Zgodnie z danymi GUS liczba dzieci w wieku 3–18 lat w Krakowie zwiększy się do 2020 roku o blisko 11 tysięcy.
Nie róbmy polityki, budujmy szkoły, proponowała Platforma w ostatniej kampanii samorządowej. Jak to wygląda w praktyce?
Jednemu udało się załatwić zasiłek, drugiemu hostel. Informacja się roznosiła. Pracuję z ludźmi, którzy używają narkotyków. Nie chcę wiedzieć, kto produkuje te narkotyki.
Od końca lat 90. liczba doktorantów w krajach OECD zwiększyła się o czterdzieści procent i nadal rośnie. Spora część świeżo mianowanych doktorów nigdy nie zdoła wykorzystać swoich umiejętności.
Problemem polskiej edukacji nie jest taka lub inna pozycja w międzynarodowych zestawieniach, tylko brak spójnej, długofalowej polityki.