Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Opisywać krzywdę, dopóki starczy sił. Rozmowa z Bartkiem Sabelą

Czy reporterskie pisanie powinno być obiektywne, czy subiektywne? Co zmienia „wyjście w teren”?

Spotify Apple Podcasts Podcast
Podcast

Wędrówka tusz jest jak punk, ma walić prosto w ryj – mówi o swojej nowej książce Bartek Sabela, reporter, podróżnik i fotograf. Na swoje wierne grono czytelnicze zapracował poprzednimi książkami i reportażami publikowanymi w magazynie „Pismo”. Na pytanie, czy jest ryzyko, że Wędrówka to grono uszczupli, odpowiada, że w brutalnej weryfikacji nie ma nic złego.

Na ponad trzystu stronach Wędrówki tusz zaglądamy w mroki eksploatacji zwierząt, zrozumiałe więc, że musimy trafić również na drastyczne opisy.

SŁUCHAJ NA SPOTIFY:

SŁUCHAJ NA APPLE PODCASTS:

[vc_row][vc_column][vc_raw_html]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[/vc_raw_html][/vc_column][vc_column][/vc_column][vc_column][/vc_column][/vc_row]

Co to znaczy, że książka ma być sprawcza i kreować przestrzeń do działania? Czy jest demaskatorska, czy proponuje nowy sposób opisu tego, co już znane? Skąd wzięła się ulga po jej napisaniu? Czy reporterskie pisanie powinno być obiektywne, czy subiektywne? Co zmienia „wyjście w teren”? Jaka jest funkcja ogromnego zbioru danych zawartych w książce? W którym momencie Bartek wahał się, jak ocenić praktykę krzywdzącego? Dlaczego Bartek pisał tę książkę również dla siebie i z jakiego powodu uważa się za część problemu?

Warszawska księgarnia Wydawnictwa Czarne (wydawcy książki) przekazała pięć egzemplarzy Wędrówki tusz dla słuchaczek i słuchaczy podcastu Ważne nieważne. W trakcie rozmowy pojawi się instrukcja, jak je zdobyć.

Ważne nieważne

Autorski podcast Dariusza Gzyry, autora książki Dziękuję za świńskie oczy. Jak krzywdzimy zwierzęta (Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2018), to rozsądny i radykalny głos o naszych relacjach z innymi zwierzętami i międzygatunkowym wymiarze polityki. Rozmowy z ludźmi kultury, nauki, polityki i aktywizmu.

Dołączcie do Ważne nieważne na Facebooku, żeby nie przegapić kolejnych odcinków.

Posłuchaj też innych podcastów Krytyki Politycznej: