Ewa Wanat o 7. Berlin Biennale i Euro 2012.

Ewa Wanat o 7. Berlin Biennale i Euro 2012.
W „News of The World” pracę dziennikarzy ustawiano tak, by zaciekle ze sobą konkurowali. Dozwolone były wszelkie metody zdobywania informacji, wszelkie manipulacje, a nawet kłamstwa. O książce Toma Watsona i Martina Hickmana Dial M for Murdoch pisze Barbara Szelewa.
Historia peerelowskiego modernizmu to fascynująca historia wielkiej przygody z nowoczesnością. U Springera cała ta potencjalnie fascynująca narracja ginie w anegdotkach. O książce Źle urodzone. Reportaże o architekturze PRL Filipa Springera pisze Jakub Majmurek.
Lejb Fogelman chwalił się kiedyś we „Wprost”, że spotkał w toalecie Hendriksa. Że znał faceta, co był mężem Michelle Pfeiffer.
Od kilku lat właśnie w związku z kryzysem mnożą się wezwania do tego, by zmienić podejście do życia. Okazuje się, że nawet w Ameryce można jeszcze żyć bez konta i portfela. Więcej! W ogóle nie używać pieniędzy. O książce Marka Sundeena „The Man Who Quit Money” pisze Barbara Szelewa.
„Nowa sztuka narodowa” to ćwiczenie z politycznej wyobraźni – wyobraźmy sobie, że artyści narodowo-patriotyczni mają dostęp do instytucji sztuki współczesnej.
Aktywiści z różnych ruchów społecznych opowiadają dlaczego przyłączyli się do akcji Occupy Berlin Biennale. Film Rafała Żwirka.
Eric Packer zbiera, obrabia, analizuje tony danych i „zmienia je w coś wartościowego”, coś, co można spieniężyć, sprzedać.
Wierzymy, że
istotne jest uczczenie ofiar Holokaustu wywodzących się ze
społeczności Sinti i Romów oraz umieszczenie ich w kontekście
historycznym, po to, by móc uznać istnienie ciągłych ataków
przeciw Romom, mających miejsce w dzisiejszych czasach, w całej
Europie.