Nawet jeśli formuła wrocławskiego festiwalu wymaga pewnego odświeżenia, to autorskie podejście Romana Gutka wciąż zdaje egzamin.

Nawet jeśli formuła wrocławskiego festiwalu wymaga pewnego odświeżenia, to autorskie podejście Romana Gutka wciąż zdaje egzamin.
Kiedy Katherine Sharpe zorientowała się, jak wielu jej znajomych leczy się antydepresantami, postanowiła sprawdzić, czy ten zalew recept aby na pewno związany jest z epidemią zaburzeń psychicznych w społeczeństwie. Recenzja Barbary Szelewy.
– […] czy porno w ogóle istnieje? A jeśli tak – to co to jest?
Miałem ogromne szczęście albo tegoroczna edycja festiwalu Nowe Horyzonty we Wrocławiu była najlepszą z dotychczasowych. Druga część filmowego rankingu Michała Zygmunta.
Ridley Scott i Christopher Nolan już kiedyś dowiedli, że potrafią robić dobre, widowiskowe kino popularne. Niestety Prometeusz i Mroczny rycerz powstaje to rozczarowania tegorocznego filmowego lata. Recenzja Jakuba Majmurka.
W konkursie głównym Nowych Horyzontów w tym roku jakby mniej bezcelowych snujów, a dzieła z półki
„radykalna awangarda” cieszyły, zamiast wprawiać w skrajną konfuzję. Pierwsza część rankingu Michała Zygmunta.
Jakub Majmurek: We Wrocławiu był Pan jednym z gości retrospektywy młodego kina meksykańskiego. Większość obecnych na niej twórców to trzydziestolatkowie.
Krytycy narzekali na tegoroczne Cannes, ale pokazane na Nowych Horyzontach canneńskie filmy nie zawiodły: udane powroty i debiuty, zachwycające dzieła mistrzów były najmocniejszą częścią wrocławskiego festiwalu.
29 lipca 2012 roku zmarł w Paryżu Chris Marker, twórca filmowy w Polsce znany niestety raczej słabo, pionier gatunku zwanego esejem filmowym. Jego twórczość wspomina Jakub Majmurek.
Biblioteki są dramatycznie niedoinwestowane. 30 proc. z nich znajduje się w pomieszczeniach, do których w ogóle nie należałoby wchodzić. Kiedy wójt ma do wyboru: zbudować drogę czy powiększyć księgozbiór, wiadomo, co wybierze. Próbujemy to zmieniać. Z Elżbietą Kalinowską rozmawia Magda Majewska.
Z wakacyjnego rozrywkowego repertuaru kin warszawskich poleciłabym nowy wariant nieśmiertelnej bajki o Kopciuszku, czyli film pt. Sabrina.
„Za darmo” można rozumieć jako koncert bez pobierania od słuchaczy opłat za wstęp albo jako występ muzyków bez honorarium za wykonywany koncert z uwagi na jego cel. Dyrektor Naczelny Orkiestry Sinfonia Varsovia, Janusz Marynowski, odpowiada na felieton Michała Zadary.