Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Chmielewska: Plamy na batyście
„Nie każdy potrafi to zrozumieć, lecz honor jest wszystkim, co niektórzy mężczyźni mają na tym świecie”.
Bielik-Robson: Myśl postsekularna, czyli co się dzieje po śmierci Boga
Fragment książki „Deus Otiosus”.
Kaleta: Wojna i hijab
Każde spojrzenie w społeczeństwo islamskie za pośrednictwem obiektywów artystek jest nasycone autentycznością.
Domosławski: Wydawca nie czekał na werdykt sądu
Wydawca „Kapuściński non-fiction” złamał zasadę solidarności ze swoim długoletnim autorem. Oświadczenie Artura Domosławskiego.
Konarzewska: Ciało Adeli
W tym filmie ciało jest najważniejsze, przez ciało opowiadana jest miłość, bliskość i tęsknota. „Życie Adeli” jest filmem wybitnym.
Pracownicy warszawskiego CSW: Tu panuje patriarchat
Zapis konferencji prasowej pracowników Centrum Sztuki Współczesnej z NSZZ Solidarność.
Dunin: Łagodne postkolonialne safari
Tochman siebie i Wełnickiego stawia w opozycji do turystów zwiedzających biedne dzielnice, aby wrzucić fotkę na fejsa. My poznajemy ludzi, żyjemy blisko nich, angażujemy się – mówi.
Wygrzebane: Czytelnik ’74, czyli gender
Mój siedmioletni syn ma koleżankę – rówieśnicę, towarzyszkę swoich domowych popołudniowych zabaw. Przypatruję się czasem ich zabawom. Któregoś dnia bawili się w dom. Ona była matką i żoną, on ojcem i mężem. Zauważyłem, że „rano”, po ceremonii „śniadania” i „pożegnań” młoda osóbka wędruje w drugi kąt pokoju („idzie do pracy”), a mój syn zajmuje się […]
Marklund: Interesują mnie kobiety
Społeczeństwo nie jest równe w Szwecji i założę się, że nie jest równe także w Polsce.
Tomasik: „Zamiast dupy dawać…”
Talarczyk-Gubała odzyskała polskie kino kobiet, odtworzyła jego historię, która nie ogranicza się tylko do filmów podejmujących motyw kondycji kobiety.





