Wprowadzeni w błąd przez proroków. O Batushce, Patriarkh i micie Wierszalina

Cerkiewne dymy, cienie ikon i growl rozdzierający święte słowa – Batushka stworzyła misterium. Potem przyszedł rozłam i Patriarkh, nowa odsłona tej samej liturgii, wyruszył tropem Proroka Ilji – wiejskiego mesjasza z Grzybowszczyzny – i pokazał, jak z mitu zrobić produkt.Natalka Suszczyńska

Tomicki: Niemodny pensjonat Tony’ego Judta

Ci,
którzy płyną z prądem, nawet nie zauważą tej książki. Pensjonat pamięci podniesie jednak na duchu tych,
którzy świadomie podążają pod prąd współczesnych
tendencji – nawet jeśli myśl Judta, choć szlachetna, wyda im się mało konstruktywna. Recenzja Grzegorza Tomickiego.

Grzegorz Tomicki

Lech, Plewicki: Riot grrrls

Kolejny tekst Filipa Lecha i Jacka Plewickiego z „Glissanda” w cyklu o piosenkach i pieśniach rewolucyjnych i wolnościowych. Tym razem z okazji Dnia Kobiet o dziewczynach, które są naprawdę wkurzone!

Filip Lech, Jacek Plewicki

Obywatele Kultury w sprawie wolności w internecie

Powszechne prawo do korzystania z dóbr kultury ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju społecznego. Należy usunąć przepisy prawa karnego, które wymierzone są przeciw prywatnym osobom korzystającym z Internetu. Stanowisko Obywateli Kultury.

red.

Żmijewski i Warsza w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

Spotkanie z Arturem Żmijewskim i Joanną Warszą prezentujące 7. Berlin Biennale oraz książkę Forget Fear. Warszawa, 8 marca (czwartek), godz. 19.00, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, ul. Pańska 3.

7. Berlin Biennale

FORGET FEAR

Ukazałała się pierwsza publikacja 7. Berlin Biennale – książka Forget Fear pod redakcją Artura Żmijewskiego i Joanny Warszy.

7. Berlin Biennale

Mazur: Polska sztuka nie przemyślała dokumentu

Ma być kolorowo, miło, a jeśli są jakieś problemy, to dotyczą kursu franka szwajcarskiego a nie strukturalnej biedy. Systematyczne, tworzone przez lata zapisy dokumentalne dziś wiszą w próżni, chciałem pomóc się im z niej wydobyć. Z Adamem Mazurem o wystawie Dokumenty transformacji rozmawia Jakub Majmurek.

Pyzik: Strach przed realizmem

Wygląda na to, że klasa robotnicza po prostu nie może wygrać. Jeśli studiuje i wyrywa się z biedy, jest oportunistyczna. Jeśli zostaje przy swoim, jest prostacka i nie ma pojęcia o kulturze. Agata Pyzik odpowiada Jakubowi Majmurkowi.

Agata Pyzik
Zamknij