Czy tak wyglądają konsultacje po polsku? Przemówienie, występ artystyczny i zapraszamy do bufetu.

Czy tak wyglądają konsultacje po polsku? Przemówienie, występ artystyczny i zapraszamy do bufetu.
Idy marcowe to bardzo gorzkie spojrzenie na współczesną demokrację. Film ten w roku, gdy Amerykanie ocenią cztery lata prezydentury Obamy, na pewno będzie traktowany jako komentarz do niej. O Idach marcowych w reżyserii George’a Clooneya pisze Jakub Majmurek.
W lipcu ubiegłego roku członkowie zespołu kuratorskiego i współpracownicy 7. Berlin Biennale zainicjowali działania, mające na celu przeprowadzenie wspólnych akcji z aktywistami międzynarodowego Ruchu Oburzonych.
Zawsze miałem dach nad głową, łóżko, parę swoich rzeczy i jakieś perspektywy, a w tej chwili nie mam nic – mówi AiJay, uczestnik okupacji Hotelu Madryt, w rozmowie z Igorem Stokfiszewskim.
"Za teatr, który dotyka", a w szczególności za spektakl W imię Jakuba S. w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Monika Strzępka i Paweł Demirski otrzymali Wdechę w kategorii "Wydarzenie roku". Nagrodę przyznaje redakcja magazynu "Co Jest Grane", dodatku do stołecznej "Gazety Wyborczej". Gratulujemy!
Do kin wchodzi właśnie „Big Love”, debiut reżyserski Barbary Białowąs.
Rewolucja to nie jest moment, to powolny proces, który wymaga wiele energii i poświęcenia – mówią Miguel Robles-Durán i Gabriela Rendon w rozmowie z Joanną Warszą i Florianem Malzacherem
Państwo ratuje banki, ale zaniedbuje kompletnie instytucje, które mają służyć ludziom – mówi aktywistka francuskiego Ruchu Oburzonych w rozmowie z Zofią Waślicką.
Żadne reformy nie
uratują kultury i edukacji dopóki instytucje społeczne znajdują
się pod dyktaturą biurokracji i skorumpowanej administracji – Oleksyi Radynski relacjonuje protesty moskiweskiego prekariatu.
Wystawa może być częścią opinii publicznej, może wyrażać nastroje społeczne – Artur Żmijewski w rozmowie z Sebastianem Liszką i Katarzyną Wąs.
"Playtime! Nowe pomysły na teatr i co z nich wynika dobrego".
Pisanie o poezji najwyższej próby jest zawsze rozpaczliwie nieprzystawalne do niej samej, zawsze sprawia, że poezja i jej autor znikają, jak we wspólnym obrzędzie, za chmurą, oddalają się. Tekst Agnieszki Kosińskiej.