Choć to historia III RP z lat 1989–1995, próżno szukać tu „zdrady w Magdalence” i „nocnej zmiany”. Znajdziemy za to wiele tez idących wbrew utartym sądom.

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.
Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.
Choć to historia III RP z lat 1989–1995, próżno szukać tu „zdrady w Magdalence” i „nocnej zmiany”. Znajdziemy za to wiele tez idących wbrew utartym sądom.
W Warszawie mamy funkcjonujące osobno opowieści o Warszawie żydowskiej, osobno o Warszawie np. powstańczej. W „Festung Warschau” starałam się uniknąć tej strategii.
Będziemy monitorować wszelkie decyzje władz samorządowych oraz rządu dotyczące polskich teatrów – oświadczyli sygnatariusze listu Teatr nie jest produktem. Ustawa teatralna opracowana przez Ministerstwo Kultury wraz z ludźmi teatru, jasne procedury i zapewnienie teatrom publicznym środków na działalność to najważniejsze postulaty, które przedstawiono w poniedziałek podczas konferencji prasowej.
W dniach 23-24 marca 2012 w Rzymie odbyła się pierwsza Solidarity Action, czyli dwudniowa debata wokół 7. Berlin Biennale. Dyskusje i prezentacje miały za zadanie przybliżyć doświadczenia aktywistów i artystów z Europy Wschodniej oraz rzymskiego kolektywu ESC. Zobacz zdjęcia i wywiady zarejestrowane podczas warsztatów.
Na poziomie retoryki, pojedynczych homilii, wypowiedzi publicznych Jan Paweł II często występował przeciw nierównościom.
Pasiasta arcy-suknia Pani Prezydent, ozdobiona kocykiem z niebieskiej wełenki, czarne mega-pająki prześladujące homofobicznego urzędnika – tego nie da się zapomnieć. Ale w sztuce Strzępki i Demirskiego jest też "obciachowa" tęsknota za zaangażowaniem i patosem – Agnieszka Graff pisze o Tęczowej trybunie 2012.
Sygnatariusze listu Teatr nie jest produktem/widz nie jest klientem zapraszają na konferencję prasową, podczas której zostaną przedstawione postulaty protestujących i plan dalszego działania. List podpisało dotąd ponad 3 tys. osób.
2 kwietnia, poniedziałek, godz. 13.00, Cafe Kulturalna, Pałac Kultury i Nauki, Warszawa
Piotr stracił przecież wszystko. Tułał się szpitalach – jako mężczyzna. Mieszkał w przybudówce – ciągle jako mężczyzna. A w spektaklu o swoim życiu został kobietą. O przedstawieniu Komornicka. Biografia pozorna Bartka Frąckowiaka i Weroniki Szczawińskiej pisze Błażej Warkocki.
Od ponad pół roku rzymskie Teatro Valle funkcjonuje jako otwarte dla każdego forum inicjatyw artystycznych i społecznych, na którym odbywają się setki debat, konferencji, koncertów, performansów oraz spektakli. O okupowanym przez aktywistów teatrze pisze Igor Stokfiszewski.
Trwa protest środowiska ludzi teatru. To nasze wotum nieufności w stosunku do klasy politycznej – mówił podczas wczorajszej debaty o kondycji polskiego teatru Maciej Nowak, szef Instytut Teatralnego i organizator WST. Głos poparcia pod apelem środowiska można złożyć na stronie www.popieram.info. Aktualne informacje na stronach akcji na facebooku oraz serwisu e-teatr.pl.
Powieść Pynchona rozgrywa się w Kalifornii początku lat 70. Plaże są pełne surferów i wiecznie odurzonych hipisów, ale fala kontestacji wyraźnie opada, hipisowskie lato miłości przechodzi w jesień – niekoniecznie złotą. Książkę „Wada ukryta” recenzuje Jakub Majmurek.
Arabska Wiosna przez chwilę wzbudziła ogromne zainteresowanie zachodnich
mediów, a jednocześnie uświadomiła nam, jak mało wiemy o tym regionie – i że często są to jedynie stereotypy. O zbiorze reportaży Jerzego Haszczyńskiego Mój brat obalił dyktatora
pisze Paweła Pieniążek.