Czwarta debata Krytyki Politycznej w ramach 7. Berlin Biennale. 13 marca (wtorek), 19.00, KW Institute for Contemporary Art, Auguststraße 69, Berlin.

Czwarta debata Krytyki Politycznej w ramach 7. Berlin Biennale. 13 marca (wtorek), 19.00, KW Institute for Contemporary Art, Auguststraße 69, Berlin.
ArtWiki jest platformą na bazie silnika Wiki, która umożliwia artystom wgranie swoich profili. Każdy, kto chce zaprezentować swoje prace w cyfrowej przestrzeni 7. Berlin Biennale, może to uczynić.
Artysta i działacz – Khaled Jarrar – dokonuje aktu jednostronnego powołania do życia Państwa Palestyńskiego.
Ci,
którzy płyną z prądem, nawet nie zauważą tej książki. Pensjonat pamięci podniesie jednak na duchu tych,
którzy świadomie podążają pod prąd współczesnych
tendencji – nawet jeśli myśl Judta, choć szlachetna, wyda im się mało konstruktywna. Recenzja Grzegorza Tomickiego.
Kolejny tekst Filipa Lecha i Jacka Plewickiego z „Glissanda” w cyklu o piosenkach i pieśniach rewolucyjnych i wolnościowych. Tym razem z okazji Dnia Kobiet o dziewczynach, które są naprawdę wkurzone!
Jesteśmy przyzwyczajeni do traktowania polskiego kina jako takiego niepełnosprawnego podopiecznego. Wymagajmy od niego wiele! O filmie Róża Wojciecha Smarzowskiego rozmawiają Kinga Dunin, Weronika Szczawińska i Agnieszka Wiśniewska.
Powszechne prawo do korzystania z dóbr kultury ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju społecznego. Należy usunąć przepisy prawa karnego, które wymierzone są przeciw prywatnym osobom korzystającym z Internetu. Stanowisko Obywateli Kultury.
Róża rzeczywiście opowiada o tragedii Mazurów. Ale wprowadza przy tym pewne mechanizmy obronne. Winni zła nie są Polacy, ale komuniści.
Spotkanie z Arturem Żmijewskim i Joanną Warszą prezentujące 7. Berlin Biennale oraz książkę Forget Fear. Warszawa, 8 marca (czwartek), godz. 19.00, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, ul. Pańska 3.
Ukazałała się pierwsza publikacja 7. Berlin Biennale – książka Forget Fear pod redakcją Artura Żmijewskiego i Joanny Warszy.
Wszyscy z pewnością kojarzymy taką scenę – przedstawiciel władzy patrzy przez okno swojej rezydencji, z dumą ogarniając wzrokiem podległe mu włości i ludzi. O projekcie Konrada Pustoły zatytułowanym Widoki władzy pisze Jakub Majmurek.
Ma być kolorowo, miło, a jeśli są jakieś problemy, to dotyczą kursu franka szwajcarskiego a nie strukturalnej biedy. Systematyczne, tworzone przez lata zapisy dokumentalne dziś wiszą w próżni, chciałem pomóc się im z niej wydobyć. Z Adamem Mazurem o wystawie Dokumenty transformacji rozmawia Jakub Majmurek.