Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Wygrzebane: Cywińska ’88, czyli być jak Emilia Plater
Po wyjściu z internowania byłam na spotkaniu z młodzieżą. Uwili mi piękny fotel, cały z kwiatów. Było to na trzeci dzień po moim wyjściu. Fetowali mnie jak Emilię Plater. Krótko. Zaraz zaczęli na mnie krzyczeć, bo byli i tacy, którzy uważali, że powinnam zamknąć teatr, okna zasłonić czarnym kirem i odżegnać się od wszystkich działań. […]
Dunin: Polak to też Niemiec
Pogmatwane tożsamości, pokiereszowani ludzie, drogi PRL-owskiego awansu społecznego – już to wystarczyłoby, żeby pochwalić „Niebko” Brygidy Helbig.
EDM, czyli pieniądze fruwają w powietrzu
Ta mieszanka wszystkiego, co najgorsze w muzyce tanecznej, wciąż się sprzedaje. I to jak! Ale ten karnawał się skończy.
Moja mama patrzy w dal
Wszyscy czworo byliśmy raczej nieszczęśliwi, każdy z nas na swój sposób (ja i moja mama bardziej, ojciec i mój brat – tradycyjnie – mniej się dręczyli od nas, kobiet).
Epizod z życia zbieracza złomu
Bośniackie społeczeństwo, powiada Tanović, reżyser „Senady”, nie ma pracy, pieniędzy, bezpieczeństwa socjalnego ani nawet mglistej nadziei, że jutro będzie lepiej.
Trzeba wyglądać „jak Cygan”
Dla Romów otwarcie na świat, pozwolenie na poznanie ich języka to wciąż kontrowersyjna kwestia – mówi Delaine La Bas, brytyjska artystka romskiego pochodzenia.
Wójciak: Radni szukają sposobu na „Ósemki” i wcale się z tym nie kryją
Zastanawiają się, jak się pozbyć mnie i całego teatru. Co zrobić z tą babą?
Wiśniewska: Donek sam w domu
Wątek Tuska niezadowolonego, że zostaje sam w domu, pojawia się w tej biografii kilka razy. Widać jest coś na rzeczy.
Szpindler: Cień na lustrze zmalowany
Choć Bruszewski nie żyje od czterech lat, niedawno ukazała się jego druga powieść. Nie ma wątpliwości: „Big Dick” jest nośnikiem cech magicznych.
Jia Zhang-ke: Transformacja nauczyła nas decydować o sobie
Obecnie reżyserzy nie muszą poddawać się cenzurze.






