Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Wygrzebane: Boy ’30, czyli odległy Don Juan
Kobieciarstwo jako sport minęło, są inne, lepsze sporty.
Jakimiak: Zamykanie ust artystom jest niebezpieczne
Odwołanie premiery w Starym może spowodować, że w obawie przed atakami będziemy się cenzurować.
Zemsta Boga w Starym Teatrze (i nie tylko)
Niech czysto estetyczne zniesmaczenie formą ostatnich protestów nie przesłoni nam ich wyjątkowości.
Bożek: Rak to paradoks
Skoro książka Johnsona nie jest ani literaturą motywacyjną dla chorych, ani brykiem dla ciekawych, to czym właściwie jest?
Heiner Goebbels – czarno na białym
Przywoływane wielokrotnie zdanie Eislera, że postęp w sztuce musi być okupiony krokiem wstecz, Goebbels zrealizował przez własną biografię.
Dunin: Kuczok, czyli ostentacyjny produkt rynkowy
Lepsze przyzwoite produkty od grafomanii udającej arcydzieła, ale szkoda mi dawnego Kuczoka.
Holland: Dwie rewolucje
O „Solidarności” i praskiej wiośnie z Agnieszką Holland rozmawia Agnieszka Wiśniewska. Dziś reżyserka kończy 65 lat.
Graff: Papusza – nie ma prawdy totalnej
„Papusza” wyprzedza swój czas, wykracza daleko poza wrażliwość współczesnych. Mówi do wrażliwości, której jeszcze nie ma, a może właśnie się rodzi. Jakiej?
Janicka: Ogon, który macha psem
„Ida” to katalog najpospolitszych antysemickich figur i konfiguracji fabularnych. Na jakiej zasadzie dla większości rzecz stanowi przezroczystą przezroczystość?
Dunin: Wolę nacbola
W świecie komisarza Vargi rozsądni ludzie nie mają poglądów politycznych ani żadnych innych, i tym się szczycą.