W czym tkwi zagadka sukcesu powieści „Wyznaję” Jaume Cabré?
Kowboj znów zszywa Amerykę
Premiera piątej części cyklu o Johnie McClane to doskonała okazja do tego, by przyjrzeć się, jak zmieniał się on wraz z amerykańską polityką i popkulturą.
Mainstream zdycha, a „The Wire” nadal ma się świetnie
Po 30 latach od powstania „The Wire” nie chce już szokować. Historię pisma opowiada Jakub Bożek.
Kobieta z megafonem
„Dzień kobiet” Marii Sadowskiej to historia walki o prawa pracownicze. Wydawało się, że nie przyjdzie taki dzień, kiedy o jakimkolwiek polskim filmie będzie można to napisać.
Bracia Siostry
Po stronie ojca są przygody, strzelaniny, kochanki, bogactwo, przestrzeń, siła. Także poczucie humoru. Matka to nudna, choć dobra, wegetacja.
Smyk o inteligentnym spojrzeniu
Václav przestał się uczyć, wolał zgłębiać tajniki fokstrota w szkole tańca, do której posłała go matka. „Zaczął chodzić po kawiarniach i barach, wieść życie bohemy”.
Dla wycieczek szkolnych? Tak. Dla kogo jeszcze?
O otwarciu Galerii sztuki XX i XXI wieku w Muzeum Narodowym w Warszawie pisze Marta Górnicka.
Zagrajmy to jeszcze raz
„Nic dwa razy się nie zdarza”, pisała Szymborska i śpiewała Kora. Widać obie nie przewidziały, co będzie się działo w młodym polskim kinie.
Żeby klienci nie grymasili, a krowy dawały więcej mleka
Historię firmy Muzak, czyli dostarczyciela „muzyki do windy” opisuje Jakub Bożek.
Jadwiga Czachowska, czyli humanistyka
10 lutego 2013 zmarła prof. Jadwiga Czachowska współtwórczyni powojennej bibliografii polskiej. Sylwetkę Profesor przedstawia Agnieszka Kosińska.
Ministerstwo Dziwnych Dźwięków
… czyli „eksperyment jest naszym obowiązkiem”. O książce poświęconej Studiu Eksperymentalnemu PR pisze Klaudia Rachubińska.
Teologia „Nieulotnych”
Wbrew powszechnym opiniom film Borcucha to nie ładny festiwalowy produkt, ale odważna afirmacja grzechu – niezbędnego do osiągnięcia dojrzałości.