Bohaterki „Podróżniczek” odważyły się na ucieczkę z patriarchalnego, wiktoriańskiego świata, w którym kobieta miała ładnie pachnieć i omdlewać.
Chutnik: Fantazyjny komiks staje w gardle
Cwaniary to nie są fantastyczne superbohaterki, one istnieją. Dlatego książka trafia w czuły dziewczyński punkt.
Michnik: 1947, spojrzenie z zewnątrz
Efektowny tytuł „Barwy ruin” jest w pewnej mierze mylący – wystawa w Domu Spotkań z Historią nie dotyczy bowiem w pierwszej kolejności wojennych zniszczeń.
Worotniow: Moje prace są czymś w rodzaju trollingu
Rozmowa Oleksija Radyńskiego z Wową Worotniowym – kultowym ukraińskim artystą ulicznym.
Z kosmosu z nowym niepowtarzalnym stylem
Poza Chicago o footworku długo prawie nikt nie słyszał. Dopiero teraz wychodzi debiutancka płyta 41-letniego fundatora tego gatunku. O RP Boo pisze Jakub Bożek.
Chutnik: Piosenka dziewczyny prowadzonej na widzenie
Czekam cierpliwie, aż się to wszystko skończy i trzeba będzie znowu kombinować pieniądze.
Stokfiszewski: Dlaczego Grotowski?
Praktykował samodzielność bycia i wysoką jakość współbycia z innymi. I to jest dla mnie dziś zasadniczym argumentem na rzecz wagi jego praktyki i myśli.
Grotowski: Planetarny bar jest bardzo interesującym miejscem
Połowa nowoczesnej twórczości to krzyki nostalgii za innym życiem. Tekst Jerzego Grotowskiego.
Janicka: Chodzi o równouprawnienie, nie o tolerancję
O wykluczonych się mówi, co nie znaczy, że się ich włącza. Elżbieta Janicka w „GW” z 13–14 kwietnia.
Iwański: Jak wyjaśnić postulaty artystów zblazowanym ministrom?
Objęcie artystów ubezpieczeniem jest dla polskich polityków kompletną abstrakcją.
Terror bez atomu człowieczeństwa
Pejzaż brytyjskiej kultury po thatcheryzmie przedstawia Agata Pyzik.
Dunin: Mam 67 lat i ochotę na seks
Libido męskie z wiekiem słabnie i coraz częściej wymaga wspomagania viagrą, kobiece wręcz przeciwnie.