Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Szybowicz: Transformacja. Dzieje bajeczne
Wtedy jeszcze była „prawdziwa polska”, jadało się rosół z „prawdziwej kury”.
Sasnalowie: „Takie filmy to możecie sobie w galeriach pokazywać”
A nas zadowala pozycja na marginesie.
Amerykański koszmar
Odpływ ludzi z Detroit, który kojarzymy zazwyczaj z ostatnim kryzysem, zaczął się już w latach 50.
Majmurek o „House of Cards”: Prezydent z krainy Oz
Trzeci sezon portretuje polityczną rzeczywistość znacznie subtelniej niż poprzednie. [Uwaga: spoilery].
Dunin: Kino-lino, czyli sekret
Może ktoś pamięta, od kiedy dzieci wkładają do jamki kwiatuszki i inne duperelki i przykrywają szkiełkiem?
Gilligan: Uszyć kobietę z męskiego materiału
Kiedy kobiety nie pasują do standardów psychologicznych oczekiwań, zazwyczaj wyciąga się wniosek, że coś jest z nimi nie tak.
Malaszczak: Nie udaję, że podglądam „rzeczywistość”
Nie lubię tych podziałów: tu fabuła, tu dokument – mówi reżyser filmu „Dni uciekają jak dzikie konie za wzgórza”.
Leder o „Idzie”: Nadpalone
Ten film wypełnia zła pustka. To sprawa otchłani, która wskutek Zagłady otworzyła się pomiędzy losem polskim i żydowskim.
Żmijewski: Nie robię prowokacji
W latach 90. społeczne zastosowanie dla kultury znajdowali artyści, a później zaczęli je znajdować politycy.




