Z radością witam kobietę mizantropkę jako literacką bohaterkę. Zazwyczaj kobiety w powieściach, nawet jeśli nie kochają ludzi, same pragną być kochane.
Majmurek: Wampiry-hipsterzy
Jarmusch wyśmiewa się z tej kultury, ale może na ruinach XX wieku jest ona jedyną sensowną strategią przetrwania?
Niziołek: Teatr, współuczestnik Zagłady
Świadectwa teatru, o których piszę, niczego nie ocalają. Nic nie są w stanie przedstawić. Nie przynoszą katharsis. Ale istnieją.
CSW Zamek Ujazdowski: Manewry
Komentarz „Solidarności” do spotkania z dyrektorem Fabio Cavalluccim w poniedziałek 21 października.
Iwasiów: Nagroda dla kobiet bez realnej władzy kobiet? To paradoksalne
Inga Iwasiów o przyczynach usunięcia jej z jury nagrody Gryfia.
Bożek: Rak, czyli historia chaosu
Historia onkologii jest historią falstartów, płonnych nadziei, niespełnionych ambicji.
Farocki: Kino polityczne zostało wygnane z telewizji
Ale internet niedługo pozbawi telewizję resztek jej monopolu.
Stokfiszewski: Chodźmy do CSW!
Na spotkanie dyrekcji CSW i jego załogi przybyć powinni nie tylko współpracownicy Zamku, ale także dziennikarze, urzędnicy, obywatele – strona społeczna.
Bożek: Dexter się zasiedział
Och, Dexter, a przecież na początku wszystko tak dobrze szło. Ale dlaczego to trwało tak długo? Czy naprawdę scenarzyści nie mogli cię wykończyć wcześniej?
Chmielewska: Plamy na batyście
„Nie każdy potrafi to zrozumieć, lecz honor jest wszystkim, co niektórzy mężczyźni mają na tym świecie”.
Bielik-Robson: Myśl postsekularna, czyli co się dzieje po śmierci Boga
Fragment książki „Deus Otiosus”.
Kaleta: Wojna i hijab
Każde spojrzenie w społeczeństwo islamskie za pośrednictwem obiektywów artystek jest nasycone autentycznością.