Wszyscy jesteśmy zachęcani do zachowywania się jak korporacje – powinniśmy postawić sobie cele na całe życie, robić długoterminowe inwestycje, być elastyczni.
Dunin o Doris Lessing
W wieku 94 lat zmarła autorka „Złotego notesu”, laureatka literackiego Nobla. Przypominamy tekst Kingi Dunin o jednym z tomów jej opowiadań.
Dymek: Pornografia jako pierwsza skupiła się na kobiecej przyjemności
Pornografia pełni rolę rzecznika rzeczy jeszcze niewypowiedzianych w życiu społecznym.
Kuratorzy CSW: Sprzeciwiamy się zastraszaniu artystów
Praca Markiewicza stała się pretekstem do próby narzucenia represyjnego modelu relacji publicznych.
Majmurek o „Papuszy”: Bowiem dotknęła nieba
Są w tym filmie zachwycające sceny – ale na wielkie kino się one nie składają. Dziś „Papusza” wchodzi do kin.
Pastuszko: Pamięć fotograficzna
Co się stało z Ostrowcem z PRL-owskich pocztówek?
Tarczyński: Po apokalipsie
Przekaz w amerykańskich serialach apokaliptycznych jest jasny: patriotyzm jest wystarczającym usprawiedliwieniem dla tortur i aktów terroru.
Ziętek: Zapomnij o teatrze
Najważniejsze w „Low pieces” Xaviera Le Roya staje się to, co rozgrywa się poza sceną, w absolutnych ciemnościach, gdy jesteśmy pozostawieni sami sobie.
Kopkiewicz: So vicious. Pożegnanie Lou Reeda
Reed w niepowtarzalny sposób wyciągał na wierzch jątrzący syf codziennego życia i podawał go z gorzkim humorem.
Datner, Graff: My, komisarki od kultury – polemika z Vargą
Zachwyty nad „Idą” mówią nam, że Polacy mają dość trudnej pracy nad zbiorową pamięcią.
Marzyński: Więcej Polaków wydawało Żydów, niż ratowało
Najwięcej jednak było takich, co przyglądali się z cichą aprobatą.
Stawiszyński: Umarł jej
Książka Iwasiów nie prowadzi przez śmierć, nie uczy, jak się z nią uporać, nie lukruje jej absurdu żadnym rozpoznaniem, żadną diagnozą.