17 lutego w Zachęcie w Warszawie podpisane zostało „Porozumienie w sprawie minimalnych wynagrodzeń dla artystów i artystek”.
Bożek: Duszne techno, kasety z lateksu
Muzyka wydawana przez Lubomira Grzelaka jest jak transmisja z alternatywnego świata.
Majmurek: Berlinale w galerii
Yael Bartana pokazuje w „Inferno”, jak bardzo religijne imaginarium uwikłane bywa w popkulturowe triki i scenariusze.
Dunin: Wielki comeback Hitlera
Berlin. Rok 2011. Na pustym placyku budzi się Adolf Hitler. Ostatnie, co zapamiętał, to to, że zasypiał w towarzystwie Evy Braun.
Na czytelniczym dnie
Za promocję czytelnictwa odpowiedzialni jesteśmy my wszyscy, którzy czytamy – piszą Anna Dziewit-Meller, Remigiusz Grzela, Joanna Laprus-Mikulska, Grażyna Plebanek, Katarzyna Tubylewicz.
Majmurek: Berlin jako festiwal narodowy
Żaden polski festiwal nie ma możliwości, by połączyć celebrację rodzimej branży z tak szerokim otwarciem na świat, ale Berlin może być wzorem.
Artyści i instytucje kultury podpisują porozumienie
Podpisanie dokumentu to wstęp do uregulowania sytuacji socjalnej pracowników sztuki.
Majmurek: Metafizyka z sąsiedztwa
„Boyhood” Richarda Linklatera to wielki film. Innego Złotego Niedźwiedzia w tym roku nie widzę.
Każdemu pokoleniu jego Robocop
W nowym „Robocopie” nie brakuje rozwiązań ciekawych, a film zdradza krytyczne inspiracje. Ale najwięcej dowiadujemy się z niego o samym przemyśle filmowym.
Majmurek: Latynoski Wałęsa
Meksykański aktor, zmęczony ciężką dolą latynoskiej gwiazdy w Hollywood, wyreżyserował film o Latynosach, jaki sam chciał zobaczyć.
Lehrer: Czarno-biali Sprawiedliwi
Krakowska wystawa o Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata prezentuje jednowymiarową, narodową wersję historii.
Graff: Sztuka sprzedaży
Czyżby ludność chodziła masowo do kin na antysystemowy moralitet? Śmiem wątpić.