Antymoralitet na gruzach hard-core? O nowym filmie Larsa Von Triera rozmawiają Ewa Opałka, Jakub Dymek i Jakub Majmurek.
Majmurek o „Hubie” Sasnalów: Lustro transformacji
Cieszę się, że w 25-lecie „wolnej Polski” jesteśmy wolni przynajmniej na tyle, by postawić je przed sobą.
Dunin: O wyższości kapitalizmu nad byłym socjalizmem
W swoim czasie, tzn. w drugiej połowie lat 80., powieść Czecha Jana Pelca „…będzie gorzej” była mityczna.
Oleszczyk: W polskim kinie brakuje mi Polskiego Busa
Gdyni potrzeba pomysłowej kontynuacji – mówi jej nowy dyrektor artystyczny.
Bożek: Katedry wypełnione basem
„Pieśni” Jacaszka nie są płytą rewolucyjną, ale w wypełnianiu katedralnych wnętrz dźwiękami elektroniki tkwi wielki potencjał.
Kofta, Kałuża: Kulturowa i (handlowa) wojna
Brak sensownej literatury środka da się wyjaśnić sposobem, w jaki funkcjonuje nasz niedorozwinięty rynek książki.
Majmurek: Wolę „Django”
Choć „Zniewolony” przekonuje mnie jako dzieło sztuki, politycznie wolę totalną demolkę z finału „Django”. Tam ofiary dostają przynajmniej realną podmiotowość i prawo do zemsty.
Miecznicka, Wysocki: W Polsce literatura służy temu, żeby dobrze wypaść
Chodzi o to, żeby udowodnić swoją przynależność do inteligencji.
Kępiński, Iwasiów: Literatura dzieli się na ogólną i kobiecą?
Rzadko przez usta krytyków przechodzi określenie „mistrzyni prozy”.
Pete Seeger. Ścieżka dźwiękowa zaangażowania
Pete Seeger przez całe życie wierzył, że muzyka potrafi budować wspólnotę.
Pastuszko: Bezgłowi przyjaciele
Zdjęcia Jowity Paszko wpisują się w nurt fotografii intymnej. Tylko że obcinanie ludziom głów do kanonu fotografii intymnej nie należy.
Majmurek: Szkolne wykłady o maksisprawach
Von Trotta próbuje stawiać najważniejsze pytania. Ale odpowiedzi wydają się dość banalne.