Są w tym filmie zachwycające sceny – ale na wielkie kino się one nie składają. Dziś „Papusza” wchodzi do kin.
Pastuszko: Pamięć fotograficzna
Co się stało z Ostrowcem z PRL-owskich pocztówek?
Tarczyński: Po apokalipsie
Przekaz w amerykańskich serialach apokaliptycznych jest jasny: patriotyzm jest wystarczającym usprawiedliwieniem dla tortur i aktów terroru.
Ziętek: Zapomnij o teatrze
Najważniejsze w „Low pieces” Xaviera Le Roya staje się to, co rozgrywa się poza sceną, w absolutnych ciemnościach, gdy jesteśmy pozostawieni sami sobie.
Kopkiewicz: So vicious. Pożegnanie Lou Reeda
Reed w niepowtarzalny sposób wyciągał na wierzch jątrzący syf codziennego życia i podawał go z gorzkim humorem.
Datner, Graff: My, komisarki od kultury – polemika z Vargą
Zachwyty nad „Idą” mówią nam, że Polacy mają dość trudnej pracy nad zbiorową pamięcią.
Marzyński: Więcej Polaków wydawało Żydów, niż ratowało
Najwięcej jednak było takich, co przyglądali się z cichą aprobatą.
Stawiszyński: Umarł jej
Książka Iwasiów nie prowadzi przez śmierć, nie uczy, jak się z nią uporać, nie lukruje jej absurdu żadnym rozpoznaniem, żadną diagnozą.
Związek reżyserów broni Zbigniewa Rybczyńskiego
Komunikaty Ministerstwa Kultury przyczyniły się do medialnego ataku, w którym ferowane są być może niesprawiedliwe, a na pewno przedwczesne wyroki.
Wodiczko: Dziecko z Grobu Nieznanego Żołnierza jest w każdym z nas
Trzeba „odwojnić” kulturę.
Dunin: Czterdzieści dwa
Co wolisz? Popełnić samobójstwo czy być człowiekiem szczęśliwym i dobrym? Poprosimy o szczere odpowiedzi.
Ta kolekcja ma ponad dwadzieścia tysięcy eksponatów. I nikt jej dotąd w całości nie widział
A gdzie? W Muzeum Azji i Pacyfiku.