Choć we współczesnej, szczególnie „czarnej” muzyce, pełno jest seksu, nikt nie potrafi go przedstawić jak twigs.

Choć we współczesnej, szczególnie „czarnej” muzyce, pełno jest seksu, nikt nie potrafi go przedstawić jak twigs.
Przestrzeń publiczna to najlepszy dowód na to, jak działa demokracja i w jakim jest stanie – mówi Joanna Rajkowska w filmie „Artyści w sieci”.
Ktoś Żyda chował, a jak się pieniądze kończyły, to w pole, tak mówili, tak to pamiętam.
Tak jak oczekujemy, że Dafoe będzie brutalnym typem, a Wright dwulicową Amerykanką, tak samo myślimy, że muzułmanin będzie terrorystą.
Trzeba znaleźć do działania miejsce, w którym będzie ono efektywne – Żmijewski w filmie „Artyści w sieci”.
Miasto można poznawać na różne sposoby, czytanie napisów na murach jest całkiem dobrym. W Łodzi najwięcej było napisów dwojakiego rodzaju „ŁKS żydy” i „Widzew żydy”.
Jak to jest żyć w utopii? Czy gdy wszystkim żyje się dobrze, nie jest trochę nudno? A może trochę straszno, bo utopie już mają taki urok, że lubią zmieniać się w swoje przeciwieństwo?
Trzy najważniejsze seriale minionego sezonu proponują trzy zupełnie odrębne projekty etyczne – każdy tak samo typowy dla dzisiejszej kultury.
Chutnik, Samson, Piątek, Borges – w Czytelni KP co miesiąc piszemy o książkach, które czytamy. Tych, które chcemy polecić lub przed którymi chcemy ostrzec.
„Zawsze woda” jest subtelną, pogodną, choć niebojącą się spojrzeć w oczy złu i cierpieniu, bardzo pogańską afirmacją natury i świata.
Co tu płakać nad tym, że sztuka jest towarem, skoro sami nim się staniemy – Grzegorz Klaman w filmie „Artyści w sieci”.
„Sils Marię” pokazałbym różnym polskim instynktownym konserwatystom ze wszystkich stron naszej publicznej debaty.