Grzegorz Uzdański „Wakacje”, Anna Dziewit-Meller „Góra Tajget”, Michał Głowiński „Carska filiżanka”, Richard Flanagan „Ścieżki północy”.

Grzegorz Uzdański „Wakacje”, Anna Dziewit-Meller „Góra Tajget”, Michał Głowiński „Carska filiżanka”, Richard Flanagan „Ścieżki północy”.
Program ESK w San Sebastian to manifest różnorodności, której w Polsce obawiamy się jak ognia.
Odbywający się już po raz 34. festiwal w Bergamo może służyć za wzór świetnie zorganizowanej imprezy filmowej średniej wielkości.
Film jest jak będąca jego pierwowzorem powieść: jak wpadnie w rękę – fajnie, jak nie – trudno.
O kobietach, które zainicjowały strajk w szwalniach Lawrence w stanie Massachusetts, trwający od stycznia do marca 1912 roku.
Fragment „Ostatniej powieści Marcela” Katarzyny Tubylewicz.
U nas chce się odwoływać dyrektora, bo zaciąga długi, ale już zapomina się o tym, że teatr jest strukturalnie niedofinansowany.
Tu jest Polska. Tu trzeba podkreślać, że Kościół akceptuje film o gwałtach wojennych na zakonnicach.
Krytyka filmowa nie zawsze była męskim klubem. Ba! Uchodziła wręcz za domenę kobiet.
„Nie jesteśmy polityczni”
Nie da się czerpać zysków z prostej sprzedaży informacji, bo zawsze znajdzie się ktoś, kto weźmie za nie mniej.
Ciała zmartwychwstanie, dziady i Trygław.