Nowe książki Bator i Atwood oraz Sieńczyk i Schuyler.
Zapomnijcie o Kevinie, obejrzyjcie sobie koniec świata
„HyperNormalisation” Adama Curtisa to katastroficzny esej audiowizualny o końcu świata. Pisze Dawid Krawczyk.
Fałszywa świadomość podatników kultury
Czy ludziom kultury jest obojętne, z kogo ściągane są podatki finansujące ich pracę?
Borczuch Superstar
Jury festiwalu ewidentnie starało się wypracować zadowalający (prawie) wszystkich kompromis.
Morawski to nie Hanuszkiewicz!
Sytuacji, kiedy władza ustanawia dyrektora wbrew pracownikom teatru, nigdy nie brakowało.
Zniżkowanie mocy
„Łotr 1”, nowa odsłona gwiezdnej sagi, rozczarowuje.
Rosja – zrób to sam!
Wojna na Ukrainie niszczyła nie tylko tę byłą republiką radziecką, ale też samą Rosję – twierdzi autor książki „The Invention of Russia”.
Pełnia teatru w twoich oczach, siostro
Ktoś mi powiedział, że nie mógłbym być jurorem na festiwalu, bo zawsze wygrywałby Garbaczewski.
Kto jest królową literatury dla dzieci, a kto Kopciuszkiem?
Kto stworzył Plastusia, Jacka i Agatkę?
Postprawdy, alt-prawica, Polska i gender
Jak doszło do wojny o gender, kto był rozgrywającym, jakie środki i techniki zapewniły zwycięstwo tych, którzy jawili się nam jako szaleńcy?
Czy fakty nas wyzwolą?
Widzieć w reportażu jedynie fakty to jakby widzieć drzewa, a nie dostrzegać lasu.
Co zostało z Lata Miłosci?
Wygląda na to, że najtrwalszym skutkiem Lata Miłości i Woodstocku stał się… sprzeciw wobec Lata Miłości i Woodstocku.