Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Spięciowy odcinek o edukacji nagrodzony

Laureatami zostali autorzy tekstów w pierwszego cyklu „Spięcie”. Dyskutowaliśmy wtedy o edukacji.

instytut naglowek

„Wierzymy, iż dynamiczna debata na temat edukacji jest niezbędna do zrozumienia wyzwań, z którymi zmierzamy się w dzisiejszym świecie i znalezienia środków do ich ciągłego pokonywania” piszą twórcy Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego.

Nagroda ma promować teksty publicystyczne i naukowe, które wzmacniają debatę o edukacji. Wyróżnienia otrzymali: Justyna Suchecka z „Gazety Wyborczej” oraz dr Sylwia Bedyńska, dr hab. Izabela Krejtz, prof. dr hab. Grzegorz Sędek i dr Anna Baczko-Dombi.

Kapituła doceniła ponadto prowadzenie dyskusji o edukacji pomiędzy różnymi środowiskami publicystycznymi i przyznała nagrodę specjalną autorom i autorkom tekstów międzyredakcyjnego projektu „Spięcie” oraz koordynatorowi Jędrkowi Malko.

Czytaj takżeSpięcie, czyli przebijamy medialne bańkiJędrzej Malko

W pierwszej odsłonie cyklu pięć redakcji – Nowa Konfederacja, Klub Jagielloński, Kontakt, Kultura Liberalna i Krytyka Polityczna – dyskutowało o kształcie edukacji.

Anna Cieplak i Przemysław Sadura z Krytyki Politycznej pisali w inicjującym dyskusje tekście: „Zróbmy z polskiej szkoły żywe laboratorium, gdzie poznaje się świat metodą eksperymentu. Niech umożliwia współpracę z lokalnym otoczeniem i pozwala na wyjście poza własne mury i przyzwyczajenia”.

Czytaj takżeChcemy szkoły życia, nie przeżyciaPrzemysław Sadura, Anna Cieplak

Na postulaty te odpowiadali Misza Tomaszewski, Katarzyna Kasia, Karolina Olejak, Jarema Piekutowski, Piotr Jesionowski.

Jest nam niezwykle miło, że idea przebijania baniek społecznościowych spotkała się z uznaniem Edukacyjnej Fundacji im. prof. Romana Czerneckiego EFC, twórcy nagrody.

Nagroda dla Spięcia jest nagroda dodatkową.

Gratulujemy wszystkim laureatom!

Czytaj takżePrzestrzeń, która dzieliMisza Tomaszewski

Czytaj takżePolska szkoła, czyli pokraczna wspólnotaKatarzyna Kasia

Czytaj takżeSzkoła poza kadencyjnością, nauczyciele z podmiotowościąKarolina Olejak

Czytaj takżeNauczycielu, zejdź z podestuJarema Piekutowski, Piotr Jesionowski