Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Jesteśmy realistami, żądamy niemożliwego.

Debata nt. zaufania, którą przygotowali i przeprowadzą uczniowie i uczennice cieszyńskich szkół ponadgimnazjalnych.

Uczestnicy warsztatów dziennikarskich Time to talk oraz Świetlica Krytyki Politycznej zapraszają do uczestnictwa w debacie zatytułowanej Jesteśmy realistami, żądamy niemożliwego, która dotyczyć będzie zaufania w szkole i wobec szkoły jako instytucji.

 

Czwartek, 25 września, godz. 16.30, Świetlica Krytyki Politycznej, ul. Zamkowa 1, Cieszyn


W wyniku serii warsztatów i spotkań dotyczących zaufania społecznego, uczniowie oraz absolwenci cieszyńskich szkół średnich, postanowili podjąć się próby analizy i oceny poziomu zaufania w polskich placówkach oświaty. Dzięki zaproszonym gościom uda się wyjść poza lokalne problemy i przyjrzeć się zjawisku szerzej.

 

Prowadzenie:

Julia Suchocka (uczennica I LO im. A. Osuchowskiego w Cieszynie)

 

W debacie udział wezmą:

Mikołaj Syska (Szturm na szkoły, ZHP)
Przedstawiciel Ministerstwa Edukacji Narodowej 

 

Za priorytet obraliśmy przedyskutowanie na nowo tworzenia wspólnoty we współczesnej szkole. Korzystając zarówno z własnych doświadczeń, a także opierając się na wiedzy zdobytej podczas warsztatów, chcemy publicznie poruszyć kwestie dotyczące istoty współpracy i konkurencji w środowiskach szkolnych. Zastanowimy się nad funkcjonowaniem odgórnie narzuconego programu nauczania i nad tym, jaki ma on wpływ na uczniów i nauczycieli.”

 

Debata stanie się szansą do włączenia się młodego pokolenia do dyskusji na temat polskiego szkolnictwa ponadgimnazjalnego, a dzięki tłumaczeniu wydarzenia na j. angielski, będzie interesującym materiałem dla młodych ludzi żyjących poza granicami Polski.

Debata odbywa się jako część cyklu Levels of Trust w ramach pr ogramu Time to Talk przy wsparciu Open Society Foundations. 

         
 

Komentarze

Krytyka potrzebuje Twojego głosu. Dołącz do dyskusji. Komentarze mogą być moderowane.

Zaloguj się, aby skomentować
0 komentarzy
Komentarze w treści
Zobacz wszystkie