Jak stworzyć pozytywną tożsamość, fiksując się na fakcie, że nasi przodkowie „dostawali w dupę”?
Puszczyńska: Nie spodziewałam się komercyjnego sukcesu „Idy”
Nie chodziło o brak wiary, tylko znajomość realiów rynku.
Leszczyński: Uwięzieni w folwarku
Pańszczyźniane struktury wciąż nam ciążą. Ale polskie elity żyją w złudnym poczuciu komfortu.
Majmurek: Sennik polski [spór o „Idę”]
„Ida” wymaga lektury jak sen. Jest rodzajem sennika koszmarów polskiej historii.
Wiśniewska & Majmurek: Wieczne lata dziewięćdziesiąte
Czy one się kiedykolwiek w Polsce skończyły? Wciąż śnimy ten sen.
Krytycy o Oscarach: Klub białych mężczyzn
Tegoroczna gala oscarowa to konserwatywny werdykt i postępowe przesłanie.
Kudriaszowa: Tak, wierzyliśmy w komunizm [rozmowa]
Chciałam pokazać, jak bardzo dla nas, dzieci, ważne były komunistyczne opowieści.
Majmurek z Berlinale: Berlińska pamięć
Obraz przełomu z punktu widzenia kilkulatków, którzy nagle przenieśli się do zupełnie innego świata – tego brak mi w polskim kinie.
Szumowska i Englert: Pokazujemy Polskę, jakiej nie ma w telewizji
Liczę przede wszystkim na dialog z polską publicznością. Na to, że Polacy pośmieją się z samych siebie.
Majmurek na walentynki: Trochę porno, trochę moralnego niepokoju
Czyli krótka historia (nie)obecności erotyki w polskim kinie.
Kościół zachowuje się jak spółka akcyjna [rozmowa]
Trzeba zmusić go do moralnego rachunku sumienia i rozliczenia się przed prawem. Rozmowa z aktorami filmu „El club”.
Majmurek z Berlinale: Szumowska i koniec kieślowszczyzny
Mniej polityki, więcej duchowości w tym roku w Berlinie.