Film Smarzowskiego jest przestrogą przed tym, do czego prowadzić może nacjonalistyczna mobilizacja mas i narodowy szowinizm.

Film Smarzowskiego jest przestrogą przed tym, do czego prowadzić może nacjonalistyczna mobilizacja mas i narodowy szowinizm.
W Gdyni w tym roku sporo filmów o historii XX wieku, jeszcze więcej po prostu osadzonych w historycznym kostiumie. Wśród nich „Zaćma” Ryszarda Bugajskiego.
Polska debata publiczna coraz bardziej stoi tam, gdzie stali biali bojówkarze w RPA na początku lat 90.
Kotki, leżący na stole Krul i selfie z zielonym ludzikiem. Partia rosyjska w Europie wydaje się niezłym folklorem, ale to całkiem poważna sprawa.
Jaka społeczna siła ma być podmiotem tej zmiany? Jaka grupa społeczna będzie skutecznie gotowa o nią zawalczyć? Ciąg dalszy debaty o płacy maksymalnej.
Czy wszystkie obrazy zombie mają antykapitalistyczny wymiar? Z pewnością nie. Ale zombie i polityka łączą się czasem ze sobą w bardzo zaskakujący sposób.
Incydent z KOD i ONR nie był wypadkiem, ale konsekwencją polityki pamięci obecnego obozu.
W roli selekcjonera festiwalu filmowego występuje minister Gliński, oburzony brakiem „Historii Roja” w konkursie.
Historię Fidela Castro i Kuby naznaczają najważniejsze sprzeczności XX wieku.
Wiemy, że w Sejmie nie ma dziś lewicy, ale okazuje się, że nie ma też liberalnego centrum.
Czy lewica w Polsce potrzebuje wprowadzenia płacy maksymalnej? Z Marcinem Gerwinem polemizuje Jakub Majmurek.
Jak wiemy od Jadwigi Staniszkis, prezes nie ufa osobom nie upokorzonym przez siebie. We wtorek przeczołgał i upokorzył wszystkich.