„Zaślepiona” Katarzyny Klimkiewicz ma w sobie to, czego brakuje innym filmom polskich reżyserów – czyli prawdziwy świat.
Wiśniewska: Samotni za kamerą
Nie o to chodzi, żeby zabawnie obśmiać złe filmy pokazane w Koszalinie. Ważniejsze są pytania – o system pracy nad filmem, o rolę w nim jednostki i zespołu.
Człowiek-parówka rozdaje ulotki
Na festiwale takie jak „Młodzi i Film” w Koszalinie jeździ się z nadzieją, że wypatrzymy tutaj jakąś nową „Iluminację”. Zobaczymy narodziny gwiazdy.
Wiśniewska: Którędy do równości?
Jeśli będziemy walczyć tylko z nierównym traktowaniem kobiet, KK zmieni się w KKK: Konsumencki Kongres Kobiet.
Wiśniewska: Kobieta z kamerą
Taką Khadiję, która samotnie wychowując dziecko, jest jeszcze narażona na ostracyzm otoczenia, spotkać można w każdym polskim mieście.
Czemu nie wysadzono karuzeli?
W tych filmach nikt nie licytuje się na to, kto bardziej ucierpiał w czasie wojny. Coś się zmieniło.
Wiśniewska: Banały o świecie
Tworzymy świat, do którego wielu nie chcemy czy nie umiemy wpuścić. Banał. Żaden człowiek nie jest nielegalny. Kolejny banał. Czasem jednak warto powtarzać takie banały.
Wiśniewska: Amerykańscy marzyciele
Harry Dean Stanton pochodzi z małej miejscowości, która dziś już zapewne nie istnieje. Pierwsza relacja z 53. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
Wiśniewska: Kino czarne, kino cacane
Po reakcjach Osieckiej widać, jak wielkie wrażenie na widzach robiła „czarna seria” polskiego dokumentu. Gdzie dziś są takie filmy?
Sadowska: Rewolucja kobiet
Myślisz: jestem artystą i w ogóle nie mieszam się do polityki. A potem zaczynają cię różne rzeczy wkurzać – mówi reżyserka Maria Sadowska.
Majmurek, Wiśniewska: List otwarty do „lemingów”
„Układ zamknięty” nie sprawdza się ani jako polityczna narracja, ani jako rozrywkowe kino dla politycznie niezmotywowanej publiczności.
Kwiatkowska: Gdy trzeba, jestem siłaczką
Kiedyś wypadało się angażować. To był aktorski afrodyzjak. A teraz słyszę przy okazji promocji „Dnia kobiet” prośby, żebyśmy tylko nie mówiły, że to film feministyczny.