zlodzieje-rowerow

Są rzeczy ważniejsze niż teatr

Mnóstwo nam on daje, jest świetnym narzędziem do bardzo wielu rzeczy, ale – właśnie – to jest tylko narzędzie – mówi Alicja Borkowska ze Strefy WolnoSłowej.

Jaki ma być Nowy Świat?

Jaką konstytucję napisać dla Nowego Świata? Propozycja od Ewy Łętowskiej i Krzysztofa Pawłowskiego.Ewa Łętowska, Krzysztof Pawłowski
Pustkowiak_Maszkaron

Boli – nie boli

Kobiety nagle zostały obdarzone mocą rażenia prądem i stały się silniejsze od mężczyzn. Jak wpłynie to na życie rodzinne i codzienne?
zakladnik-delisle

Tarantino opowiedziany przez Jarmuscha

Czas wlecze się wolniej, gdy patrzymy na palce swoich stóp, niż wówczas, gdy musimy walczyć z czeczeńską mafią o przetrwanie. O „Zakładniku” Guy Delisle'a. Krzysztof Cibor
michal-zadara

A mogłam zapytać Dänikena…

… bo teatr nie wie, skąd przybyła i dokąd zmierza nasza cywilizacja.
KP-sharing-image

Majmurek: Kloss, antykomunizm i sztuka krytyczna

Czy Stawka większa niż śmierć Patryka Vegi to tylko sprawnie zrealizowane kino sensacyjne grające na nostalgii za znanymi bohaterami? O Klossie, któremu nie do końca podoba się socjalistyczna ojczyzna i który prawie został bohaterem polskich Bękartów wojny, pisze Jakub Majmurek.

KP-sharing-image

Mrozek: Zabierz brzuch dziewczynie księdza

W dwóch parafiach zbierają podpisy pod apelem o zdjęcie spektaklu. Protestuje sponsor teatru. Kilku oburzonych widzów przysłało listy. Nieskończona historia Uli Kijak obraża ich uczucia religijne. Po protestach dyrektorzy zabrzańskiego Teatru Nowego zażądali od reżyserki po protestach zmian w przedstawieniu. Tekst Witolda Mrozka

KP-sharing-image

Majmurek: Orły w dolinie węży

Przyznanie takim filmom jak Wyjazd integracyjny nagrody dla najgorszej wtopy roku, czy uznanie, że występ Jana Frycza w tym dziele był „poniżej godności” do debaty o rzeczywistym stanie polskiego kina wnosi równie niewiele jak nagrodzenie Orłami Róży czy W ciemności. Tekst Jakuba Majmurka.

KP-sharing-image

Eksplodujące mity

W Warszawie mamy funkcjonujące osobno opowieści o Warszawie żydowskiej, osobno o Warszawie np. powstańczej. W Festung Warschau” starałam się uniknąć tej strategii.

KP-sharing-image

Domagamy się ustawy teatralnej!

Będziemy monitorować wszelkie decyzje władz samorządowych oraz rządu dotyczące polskich teatrów – oświadczyli sygnatariusze listu Teatr nie jest produktem. Ustawa teatralna opracowana przez Ministerstwo Kultury wraz z ludźmi teatru, jasne procedury i zapewnienie teatrom publicznym środków na działalność to najważniejsze postulaty, które przedstawiono w poniedziałek podczas konferencji prasowej.

KP-sharing-image

Solidarity Action #1

W dniach 23-24 marca 2012 w Rzymie odbyła się pierwsza Solidarity Action, czyli dwudniowa debata wokół 7. Berlin Biennale. Dyskusje i prezentacje miały za zadanie przybliżyć doświadczenia aktywistów i artystów z Europy Wschodniej oraz rzymskiego kolektywu ESC. Zobacz zdjęcia i wywiady zarejestrowane podczas warsztatów.

KP-sharing-image

JP2 – od antykomunizmu do cywilizacji śmierci

Na poziomie retoryki, pojedynczych homilii, wypowiedzi publicznych Jan Paweł II często występował przeciw nierównościom.

KP-sharing-image

Graff: Trybuna – dużo zachwytu i pewna wątpliwość

Pasiasta arcy-suknia Pani Prezydent, ozdobiona kocykiem z niebieskiej wełenki, czarne mega-pająki prześladujące homofobicznego urzędnika – tego nie da się zapomnieć. Ale w sztuce Strzępki i Demirskiego jest też "obciachowa" tęsknota za zaangażowaniem i patosem – Agnieszka Graff pisze o Tęczowej trybunie 2012.

KP-sharing-image

Co dalej z protestem ludzi teatru?

Sygnatariusze listu Teatr nie jest produktem/widz nie jest klientem zapraszają na konferencję prasową, podczas której zostaną przedstawione postulaty protestujących i plan dalszego działania. List podpisało dotąd ponad 3 tys. osób.

2 kwietnia, poniedziałek, godz. 13.00, Cafe Kulturalna, Pałac Kultury i Nauki, Warszawa 

KP-sharing-image

Warkocki: Piotr był mężczyzną!

Piotr stracił przecież wszystko. Tułał się szpitalach – jako mężczyzna. Mieszkał w przybudówce – ciągle jako mężczyzna. A w spektaklu o swoim życiu został kobietą. O przedstawieniu Komornicka. Biografia pozorna Bartka Frąckowiaka i Weroniki Szczawińskiej pisze Błażej Warkocki.

KP-sharing-image

Stokfiszewski: Teatro Valle – przyszłość jest dziś

Od ponad pół roku rzymskie Teatro Valle funkcjonuje jako otwarte dla każdego forum inicjatyw artystycznych i społecznych, na którym odbywają się setki debat, konferencji, koncertów, performansów oraz spektakli. O okupowanym przez aktywistów teatrze pisze Igor Stokfiszewski.