Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

🎨 Sztuki wizualne

Dodaj do obserwowanychObserwujesz

Janicka, Wilczyk: Warszawa. Polska. Świat nieprzedstawiony

Najlepsze upamiętnienie Zagłady to kultura wolna od przemocy.

Gdula: Kwiekulik – przeciw cynizmowi, przeciw antypolityce

Ich działania wykraczały poza alternatywę współpracy z systemem lub przyłączenia się do wspólnoty.

Bilewicz: Powrót wypartego chałaciarza

Nawet dla urodzonych w XXI wieku nastolatków Żyd to nadal: pejsy, kapelusz, kiwanie się i handel. To przedwojenny sztetl i jego mieszkańcy.

Miejsce po getcie

Zbudowaliśmy coś na zgliszczach, warto wiedzieć, jakie były fundamenty. Anna Maziuk o projekcie Elżbiety Janickiej i Wojciecha Wilczyka „Inne miasto”.

Majmurek: Kapitały kultury, prekariusze sztuki

Wystawy w MOCAK-u i Zachęcie pokazują, że w instytucjach sztuki współczesnej dyskusja o relacjach sztuki i ekonomii dopiero się zaczyna.

ObserwujObserwujesz

Maziuk: Nie prowadzić widza za rękę

Wystawa „W sercu kraju” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej pozwala zwiedzającym na samodzielne wędrówki i interpretacje.

Chrześcijanie wierzą w Boga, ja wierzę w Anę

Nigdy nie jesteś wystarczająco chuda – to jedna z zasad Pro-Any, społeczności, którą badała hiszpańska fotografka Laia Abril.

Lockhart: Nie zmieniam świata, najwyżej życie jednostek

W kinie rzadko można dziś zobaczyć fabrykę, pracujących w niej ludzi.

ObserwujObserwujesz

Komu potrzebna jest sztuka protestu?

Im bardziej sytuacja w rosyjskiej sferze społeczno-politycznej zmienia się na gorsze, tym lepiej ma się sztuka protestu. Czy faktycznie potrzebuje jej opozycja?

Pawłowski: Zadrutowana wolność

Młody performer z Petersburga zaprotestował przeciwko represyjnemu prawu. Czy artyści przejmą energię ruchu protestu?

Wczytywanie...