Najważniejsze wiadomości o tym, co robimy. W Twojej skrzynce email.
Nowe:
Koniec jednego ze światów [o „Monice” Daniela Clowesa]
Jako czytelnik Daniela Clowesa, klasyka współczesnego komiksu o rozpoznawalnym stylu, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że w „Monice”, jego najnowszym dziele, coś niespodziewanie kliknęło i wskoczyło na swoje miejsce. Radosław PulkowskiNie ma u Nicka Drnaso żadnego moralizatorstwa, żadnej taniej lekcji na temat współczesności. Są ludzie, którzy się snują, jedzą samotne posiłki, coś mówią, są po prostu nieszczęśliwi.
Polskojęzyczna czytelniczka komiksu zdecydowanie nie może narzekać na mijający rok.
„Sekret nadludzkiej siły”: Ku znikającemu „ja”
„Sekret nadludzkiej siły” Alison Bechdel nie jest prostą opowieścią o fascynacji uprawianiem sportu, jak może się wydawać w pierwszej chwili.Tomasz PstrągowskiWznowione właśnie „Black Hole” Charlesa Burnsa to jedna z najbardziej monumentalnych powieści graficznych XXI wieku. I być może najbardziej przejmujący komiksowy obraz dojrzewania.
Karolina Gębska czyta „Klezmerów” Joanna Sfara, „Upadek” Mikaela Rossa oraz „Artemizję” Nathalie Ferlut i Tamii Baudouin.
Można odetchnąć z ulgą. Nie ma kompromitacji. Animowana adaptacja przygód Kajka i Kokosza, którą można obejrzeć na Netflixie, nie bezcześci ani nie znieważa twórczości tytana polskiego komiksu.
Karolina Gębska pisze o „Falach” AJ Dungo, „Pewnego lata” Mariko i Jillian Tamaki i „Kościsku” Karola Kalinowskiego.
W okresie dorastania zabrakło mi rozmowy z kimś, kto potrafiłby wytłumaczyć, że seksu można odmówić. Z Katją Klengel, autorką komiksu „Słuchajcie, dziewczyny!”, rozmawia Olga Wróbel.
„Bez różnicy płci”. Fundacja Ster przygotowuje komiks o historii walki o prawa wyborcze kobiet.
Znacie Tetris? Pamiętacie? Graliście? Ta sławna komputerowa gra, logiczna układanka, była naprawdę uzależniająca.
Prawda może nas nie wyzwoli, ale kłamstwa i przemilczenia to bagno. Kinga Dunin czyta reportaż o ludobójstwie rdzennej ludności Kanady i komiks „Sylwetki i cienie”.
To już nie te czasy, żeby uciekać. Ja zwyczajnie wyjechałem. Ale nawet gdybym chciał, to nie da się uciec. Bo ja przecież rysuję tak naprawdę ciągle o sobie – mówi Janek Koza w rozmowie z Michałem Sowińskim.
Jak nie będziemy walczyły o swoje, to przyjdzie Liga Cnoty i wszystko nam zabierze, nawet słowa.
„Umbrella Academy” to niezwykły serial o sprawach tak zwykłych jak czas i rodzina.
Ten album to była moja próba pogodzenia się z chorobą, opowiedzenia o tym, jak uczyłam się ją rozumieć – mówi Anna Krztoń, autorka komiksu „Weź się w garść”.
Janek i Kryśka, zwykli ludzie ze zwykłego blokowiska, stracili dziecko, muszą jakoś uporać się z tym dramatem i ułożyć sobie życie. Jest jeden szkopuł, to dziecko było małpą.
Z Katie Green, autorką komiksu „Lżejsza od swojego cienia” opowiadającego o zmaganiach z anoreksją, rozmawia Olga Wróbel.
Kto nie marzył o tym, żeby polatać po Nowym Jorku i przy okazji zbawić świat?
Przyroda nie jest świętością, to czemu miałby nią być ludzki genom?
Możecie uwierzyć mi na słowo i zaryzykować 99 PLN, żeby dowiedzieć się, czemu „Pantera” Brechta Evensa nie jest książką dla dzieci, ale naprawdę warto ją mieć. Albo czytać dalej.
Czas wlecze się wolniej, gdy patrzymy na palce swoich stóp, niż wówczas, gdy musimy walczyć z czeczeńską mafią o przetrwanie. O „Zakładniku” Guy Delisle’a.
Kim właściwie jest Thanos, negatywny bohater najnowszego filmu z Uniwersum Marvela?
Przypominam sobie, jak dosyć wcześnie, chyba za wcześnie, przeczytałam „Dymy nad Birkenau” Seweryny Szmaglewskiej. Traumę i sny, które mnie potem prześladowały, pamiętam do dziś.
Joanna Karpowicz: malarka, autorka komiksów. Magdalena Lankosz: scenarzystka, dziennikarka. Ich komiks „Anastazja” opowiada o matce i córce, które w 1926 roku stają u bram Hollywood, aby spełnić sen o sławie.
Z kilku tysięcy pozycji, które mogłyby mnie potencjalnie zainteresować, napisałam o stu dwudziestu, przeczytałam nieco więcej, przejrzałam o wiele więcej. A co mi się podobało?
Kto z nas nie marzył kiedyś, żeby pozbyć się wszystkich mieszkańców swojego bloku?
Rozmowa z Jackiem Świdzińskim, autorem komiksu „Powstanie – film narodowy”.
Pedofil noblista i fatalne zauroczenie piętnastolatką.
Co się dzieje w społeczeństwach, w których ludzie czytają? Pustoszeją kościoły, zabija się dzieci nienarodzone, zboczeńcy zawierają śluby, granice otwiera się przed barbarzyńcami i terrorystami…
My byliśmy „rodziną”, bo nikt z nas nie był uzależniony od alkoholu. Rozmowa z Wandą Hagedorn, autorką komiksu „Totalnie nie nostalgia”.
Seks jest ważny. Kropka – mówi Aleksandra Hirszfeld, współtwórczyni erotycznego komiksu „Istota”.
Nawet najbardziej realistyczne rysunki są w inny sposób umowne niż słowo drukowane.
Przypowieść o międzygalaktycznym neoliberalizmie i jego konsekwencjach.
Co wybrać? Francuski komiks czy amerykańskie powieści (albo ich ekranizacje)?
Ale spójrz, znalazłem ostatnio na śmietniku obraz, idealny do sprzedania.
O uwalnianiu komiksu z ograniczeń papieru, tuszu i historii białych heteroseksualnych bohaterów mówi Scott McCloud.
Trudno wyobrazić sobie akcję: mój mąż jest gejem, moja żona jest lesbijką, mój ojciec jest gejem w hetero-związku z moją matką…