Wsparcie Wspieraj Wydawnictwo Wydawnictwo Dziennik Profil Zaloguj się

Kino kobiet

Ostatni uśmiech Iny Benity

Niech nikogo nie zmyli promienna okładka ze zdjęciem uśmiechniętej aktorki w słomkowym kapeluszu. Im dalej w czas wojny, tym wspomnienie uśmiechu z okładki z 1939 bledsze.

gdynia

Platynowych Lwów w Gdyni nie muszą dostawać tylko faceci

Podczas ostatniego festiwalu w Gdyni podpisano deklarację dotyczącą wdrażania równości płci w branży filmowej. Dlaczego to takie ważne, wyjaśnia Monika Talarczyk.

ObserwujObserwujesz
ekipa-filmowa

Kobiety w Polsce robią mniej niż jedną szóstą filmów pełnometrażowych

Stanowimy ponad połowę społeczeństwa i większą część widzów w kinie, ale nadal my, kobiety, robimy mniej niż jedną szóstą filmów, które mają szanse trafić do szerokiej widowni.

ObserwujObserwujesz
kamera

Talarczyk-Gubała: Pełny metraż w fabule to reżyserska męska twierdza

Monika Talarczyk-Gubała opowiada o swoim pilotażowym badaniu nt. kobiet w kinie polskim.

ObserwujObserwujesz

Gender equality in the European Film Industry: Focus on Poland and Beyond – konferencja

Mamy zaszczyt być partnerką konferencji Eurimages MISSing Creativity.

Kobiety potrzebują związków

Nie tylko partnerskich, ale i zawodowych

ObserwujObserwujesz

Kino kobiet potrzebuje systemowych zmian

Kiedyś „obcymi” kina byli debiutanci, dziś są nimi kobiety. Debiutantów wsparto. A kobiety?

Czy istnieje kobieca krytyka filmowa?

Co drażniło kobiety w filmie polskim lat 30.? Kino ułana i kanapy, powracające do problematyki patriotycznej w starym stylu.

Gdynia kobiet

Filmy o kobietach, filmy kobiet, książki o krytyczkach, debata o kobietach w kinie, #czarnyprotest i realna zmiana.

Dziewczyna filmowiec musi się starać dwa razy bardziej

Gdyby w konkursie w Gdyni znalazło się 16 filmów nakręconych przez kobiety, wszyscy by to zauważyli.

Wczytywanie...