Twój koszyk jest obecnie pusty!
📖 Kinga Dunin czyta
Dodaj do obserwowanychObserwujeszCykl kultowych recenzji książkowych Kingi Dunin.
O wciąganiu
Krisztina Tóth „Linie kodu kreskowego”, Karl Ove Knausgård „Moja walka”, Gellert Tamas „Mężczyzna z laserem”, James Schuyler „Co na kolację”.
Lena-Lina. Pół feministka, pół komunistka
Elena Ferrante, „Genialna przyjaciółka”, „Historia nowego nazwiska”, „Historia zaginionej dziewczynki”, „Historia ucieczki”.
Kiedy do domu daleko, zostaje lokalna biblioteka
Włodzimierz Nowak, „Niemiec”, Yaa Gyasi, „Droga do domu”, Swietłana Aleksijewicz, „Czasy secondhand”, Zygmunt Miłoszewski,” Ziarno prawdy”.
Na wakacje: rozrywkowo albo wzniośle
Jaume Cabré „Cień eunucha”, Margaret Atwood „Serce umiera ostatnie”, Virginie Despentes „Vernon Subutex”, Karen Joy Fowler „Nie posiadamy się ze szczęścia”.
Żyd, Polak, Haitańczyk i kat
Dawid Grosman „Wchodzi koń do baru”, Lyonel Trouillot „Niedziela, 4 stycznia”, Tomasz Jastrun „Osobisty przewodnik po depresji”, Tomasz Kowalski „Mędrzec kaźni”.
Córka Mieszka, siostry Szekspira i bonus
Elżbieta Cherezińska „Harda”, Anna Tyler „Dziewczyna jak ocet”, Jeanette Winterson „Przepaść czasu”, Inga Iwasiów „Dziecko”.
Parytet jest dla głupków
Nie pilnuję parytetu w moich omówieniach książek, nie nadzoruje tego żaden komisarz czy komisarka z Krytyki Politycznej.
Matka jest jedna, o jedną za dużo
Elizabeth Strout „Mam na imię Lucy”, Vedrana Rudan „Oby cię matka urodziła”, Toni Morrison „Skóra”.
Literatura polska nie istnieje
O wartości literackiej i pozycji pisarzy decydują czynniki „nieliterackie” – rynek, media, władza…
Normalsi i nienormalsi z roczników 50.
O reportażu „Skucha” Jacka Hugo-Badera i albumie „Wyjątkowy rocznik 1954”.

