Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Majmurek: Przez granice
Z zestawu filmów, które oglądałem w ciągu dwóch pierwszych dni pobytu w Berlinie, przebija przede wszystkim jeden problem: granica.
Sierakowski o Krastewie: Bałkański przemytnik idei
Krastew koncentruje się na tym, co najbardziej powinno nas dziś niepokoić, wywracając przy tym „oczywiste oczywistości”.
Hiszpańskie kobiety przegrały wojnę domową
I to nie tylko te, które opowiedziały się po stronie republikańskiej. Wszystkie kobiety. „Uśpiony głos” przypomina nam o tym dobitnie.
Bożek: Techno i austriackie potwory
Ożywiane na płycie „Verstörung” monstra nie brzydzą, raczej ciekawią i intrygują.
Szpindler: Dubeltówkowa człowieczyzna
W minionym roku wyszły – i przechodzą bez echa – dwie dumne książki: „Post Partum Post Mortem” i „Akteon – Pornografia Późnej Polskości”.
Wes Anderson – radosne otwarcie Berlinale
Andersonowi udaje się stworzyć pełną ciepła i upartego optymizmu narrację, utkaną z kinowych, literackich i popkulturowych klisz.
„Nimfomanka”: Zapomnij o porno
Antymoralitet na gruzach hard-core? O nowym filmie Larsa Von Triera rozmawiają Ewa Opałka, Jakub Dymek i Jakub Majmurek.
Majmurek o „Hubie” Sasnalów: Lustro transformacji
Cieszę się, że w 25-lecie „wolnej Polski” jesteśmy wolni przynajmniej na tyle, by postawić je przed sobą.
Dunin: O wyższości kapitalizmu nad byłym socjalizmem
W swoim czasie, tzn. w drugiej połowie lat 80., powieść Czecha Jana Pelca „…będzie gorzej” była mityczna.
Andrycz ’04, czyli feministka od zawsze
Byłam feministką od początku życia i każdemu mężczyźnie, który raczył się we mnie zakochać mówiłam: „słuchaj, ja mam na pierwszym miejscu pracę. Jeżeli chcesz być moim towarzyszem, partnerem, proszę cię bardzo, ale pamiętaj, ja teatru nie rzucę”. Musieli się na to godzić, a jeśli się nie zgodzili, to nic z tego nie wychodziło. Nina Andrycz […]





