Ciąg dalszy dyskusji o sytuacji finansowej pisarzy. Eliza Szybowicz odpowiada na felieton Kai Malanowskiej.

Ciąg dalszy dyskusji o sytuacji finansowej pisarzy. Eliza Szybowicz odpowiada na felieton Kai Malanowskiej.
Jesień to sezon literackich nagród. Jak kształtują literacki kanon? Jakie mechanizmy nimi rządzą?
„Wesprzyj Malalę i pokaż talibom, że nigdy nie uda im się powstrzymać nas, dziewczyn, od zdobywania wykształcenia”.
Bite kobiety miały znaleźć w niej reprezentantkę. Po trzech latach nagrywa piosenkę ze swoim oprawcą.
„Trafny wybór” to sprawnie napisana powieść obyczajowa z banalnymi wnioskami politycznymi dla mieszczuchów – dlatego dobrze się ją czyta.
Jak wyglądała ostatnia dekada w polskiej fotografii? Fragment wstępu do książki „Decydujący moment” Adama Mazura
Dziś osoba publiczna to przede wszystkim ktoś, kogo można bezkarnie obrazić. Agata Bielik-Robson na marginesie korespondencji BHL-Houellebecq.
„Odpowiedzią na złe porno nie jest brak porno, lecz lepsze porno”. Relacja Jakuba Dymka z Porn Film Festival w Berlinie.
Krzysztof Tomasik o lesbijskim związku poetki z Marią Dulębianką – czyli rozpowszechniamy „kłamstwo konopnickie” (już od czterech lat!).
Czy film Leszka Dawida o Paktofonice narusza dobra osobiste pierwszego menedżera zespołu i producenta muzycznego Krzysztofa Kozaka? O tym ma rozstrzygnąć sąd w Poznaniu.
W badaniach przeprowadzonych na Uniwersytecie Stanforda próbowano przyjrzeć się temu, czy ważne jest nie tylko CO, ale też JAK czytamy. Czego można dowiedzieć się dzięki jednemu rozdziałowi „Mansfield Park”?
To nieprawda, że kultura musi być bezradna wobec biedy i przemocy – i że jedyne, co może zaoferować ludziom, to kompensacja poczucia odrzucenia i upokorzenia.