Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Majmurek: Metafizyka z sąsiedztwa
„Boyhood” Richarda Linklatera to wielki film. Innego Złotego Niedźwiedzia w tym roku nie widzę.
Każdemu pokoleniu jego Robocop
W nowym „Robocopie” nie brakuje rozwiązań ciekawych, a film zdradza krytyczne inspiracje. Ale najwięcej dowiadujemy się z niego o samym przemyśle filmowym.
Majmurek: Latynoski Wałęsa
Meksykański aktor, zmęczony ciężką dolą latynoskiej gwiazdy w Hollywood, wyreżyserował film o Latynosach, jaki sam chciał zobaczyć.
Graff: Sztuka sprzedaży
Czyżby ludność chodziła masowo do kin na antysystemowy moralitet? Śmiem wątpić.
Wygrzebane: Brandys ’77, czyli człowiek Dzierżyński
Jak dociec prawdy o tym człowieku, który przeciętnemu Polakowi jawi się jako krwawy potwór
Jak kręcić kino społeczne. A jak nie
Prezentowane w tym roku na Berlinale filmy dają panoramę problemów dręczących współczesny świat, ale też sposobów, w jakie kino się z nimi mierzy.
Michalski: Cud dobra
Dziś mija pierwsza rocznica śmierci Krzysztofa Michalskiego, wybitnego filozofa i myśliciela religijnego, twórcy i rektora wiedeńskiego Instytutu Nauk o Człowieku.
Stokfiszewski: Z punktu widzenia prawa pracy artyści nie istnieją
Rodzima kultura powstaje w dużej mierze kosztem wyzysku twórców i wykonawców.
Majmurek: Niepotrzebne laurki
Kino, które rzeczywiście chce się przysłużyć społecznej zmianie, nie powinno bać się stawiania trudnych pytań jej aktorom.
Broniewski: Chcę żyć!
Na świecie jest pięknie. Piękno to w całej pełni dostrzegalne jest dopiero wtedy, gdy ma się nadzieję korzystać z niego – fragment „Pamiętnika” Władysława Broniewskiego.





