Twój koszyk jest obecnie pusty!
🎭 Kultura
Wenderlich ’85, czyli dobytek Muzeum Narodowego
Gdyby pozwolono wziąć pani coś z Muzeum Narodowego, to jaki obraz czy rzeźbę wzięłaby pani do domu?
Jonas Gardell: Nic nie stało się samo
Prawa osób LGBT to rezultat politycznej i cywilnej odwagi, naszej odwagi.
Grant: Z miłości do perwersji
„Zgadzam się na wszystko” – co to właściwie znaczy dla aktorek, statystów i widzów orgii organizowanej w byłym arsenale miejskim w San Francisco?
Bożek: Rejterada z kuchni
Gotowanie jest dziś mniej obecne w kuchni i bardziej – w wyobraźni.
Susan Buck-Morss: Niewidzialny niewolnik
Oburzający się na „kajdany całej ludzkości” oświeceniowi filozofowie nie mieli na myśli niewolnictwa.
Janiszewski o Gardellu: Gejowski produkcyjniak
Ta powieść służy przekazaniu idei, edukacji, równościowej dydaktyce. Darkroomiak? Pikieciak? Coś w tym guście.
Majmurek: Jak na nowo być wspólnie
Dziedzictwo realnego socjalizmu, sytuacja na Ukrainie i na dawnych peryferiach radzieckiego imperium, polska nowa fala – to główne tematy festiwalu Go East! w Wiesbaden.
Stawiszyński: Wywiady Chlasty czyta się jak powieść szpiegowską
Od palenia teczek do demaskowania agentów – niektóre fragmenty „Czterech” to gotowe scenariusze.
Petersen: Przyjmować poród po ludzku
Nastawienie do położnych odzwierciedla stosunek społeczeństwa do kobiet.
Mam na imię Maj
„Kto trafił, ten wybierał: dwie, trzy, czasami nawet sześć stów przelewem na konto lub jedną część garderoby, którą miała z siebie zdjąć Maj”. Fragment książki Adama Kaczanowskiego.






