Połowa nowoczesnej twórczości to krzyki nostalgii za innym życiem. Tekst Jerzego Grotowskiego.
Janicka: Chodzi o równouprawnienie, nie o tolerancję
O wykluczonych się mówi, co nie znaczy, że się ich włącza. Elżbieta Janicka w „GW” z 13–14 kwietnia.
Iwański: Jak wyjaśnić postulaty artystów zblazowanym ministrom?
Objęcie artystów ubezpieczeniem jest dla polskich polityków kompletną abstrakcją.
Terror bez atomu człowieczeństwa
Pejzaż brytyjskiej kultury po thatcheryzmie przedstawia Agata Pyzik.
Dunin: Mam 67 lat i ochotę na seks
Libido męskie z wiekiem słabnie i coraz częściej wymaga wspomagania viagrą, kobiece wręcz przeciwnie.
Kino kontra Thatcher
Nie ulega wątpliwości, że Żelazna Dama była najbardziej znienawidzoną przez twórców kultury demokratyczną polityczką końca XX wieku.
Bożek: Żadnych przyzwyczajeń!
Każdy artysta polityczny ma przerąbane podwójnie. Jak polityczne zaangażowanie posłużyło nowej płycie The Knife?
Kern: Kino transgresji zaczęło się jako żart
Z Richardem Kernem, jednym z twórców legendarnego nowojorskiego kina transgresji, rozmawia Jakub Majmurek.
Janicka: Kamienie na szaniec
Fragment książki „Festung Warschau” opublikowanej w 2011 roku przez Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Dunin: Polityka i metafizyka „Gry o tron”
Tyle krwi, sporo seksu, no i smoki – pięknie, ale dlaczego tak długo trzeba czekać na kolejne tomy lub sezony?
„Spring Breakers”, czyli podróż do dna fantazji
Nie chodzi tu o narzekanie na „hedonistyczną, pozbawioną ideałów młodzież”, która zamiast udzielać się politycznie czy społecznie, imprezuje i bawi się w gangsterkę.
Żurawiecki: Mówił dziad do obrazu
Gdzie jesteście anarchiści, libertyni, heretycy polskiego kina? Czas na coming out!